امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۳/۲۲ - ۱۴:۲۴ شناسه خبر : ۷۰۴۴

تغییر رویکرد مدیریتی و جوانگرایی لازمه پیشرفت و توسعه است وارش نیوز/ جوانان در هر جامعه نیروهای محرک و سرمایه‌های آن کشور محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه بیش از ۳۲ درصد جمعیت کشور را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند ضرورت سرمایه‌گذاری برای جوانان و ایجاد بسترهای لازم جهت رشد و آموزش آن‌ها نیاز به حمایت احزاب و مسئولین کشوری دارد.

وارش نیوز/  معمولاً نسل های مختلف حاملان اصلی برنامه های توسعه هستند. هر نسلی باید هم در تهیه و تدوین برنامه های توسعه مشارکت داشته باشد و هم در اجرای آن ها. اگر به درستی زمینه و بسترهای لازم برای ایفای این نقش میانجی گرانه مهیا شود، می توان امیدوار بود که اصول، ارزش ها، باورها، آرمان ها و همچنین دست آوردهای ما در حوزه های مختلف علم، فناوری، اقتصاد و غیره دست به دست به نسل های بعدی منتقل شده و از شکاف و انقطاع نسلی جلوگیری شود.  ضرورت دارد که نسلی که چهار دهه مدیریت عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را در دست داشته است به جوانان اعتماد کند. امروز جوانان باید درجایی که شایستگی آن را دارند جذب و به کار گرفته شوند.
  به کارگیری نیروهای جوان در عرصه‌های مختلف می‌تواند موجب پویایی هر سازمان و کشوری شود. جوانان برای قبول مسئولیت در هر سازمان یا نهاد نیاز به آموزش دارند، آموزش و آماده‌سازی جوانان برای قبول مسئولیت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مسئولین و احزاب به آن توجه کنند. آموزش و آماده‌سازی جوانان برای قبول مسئولیت‌ در هر نهاد یا سازمان یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است که توسط سیستم آموزشی و احزاب در هر کشوری باید صورت بگیرد؛ ضمن اینکه باید مسئولین اجرایی بسترهای لازم را برای جوانان مهیا کنند تا آن‌ها بتوانند در سطوح مدیریتی پایه و میانی حضور پیدا کنن
همانطور که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب فرمودند، راه طی شده در گام اول انقلاب فقط قطعه ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله ی این مسیر که به گمان زیاد به دشواریِ گذشته ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود.

 جنگ را با ۲۰ ساله ها بُردیم ... اقتصاد را با ۶۰ ساله ها باختیم ...

انقلاب، جوانان است و تازه به دهه پنجم عمر خود وارد شده است ، عادت کرده که هر ده سال یک بار ، حجامت کند اما از حق نگذریم همان حجامت ها بود که او را در این هوای سرد زمستان امروز بیمه کرده است . در اوج جوانی دردها بسیار دارد و طبیب هم گفت که درمان دردهایش فقط  نیروی جوان است ... اما تا زمانی که برخی فکر بسته ها و سهم خواهان ، بر جای جای بدن جوان این انقلاب تکیه زده باشند و با سهم خواهی از سفره انقلاب روز به روز بر پیکر مظلومش ریشه بدوانند و نمکی باشند بر زخم های همان حجامتها، دردی از مردم قانع دوا نمی شد که نمی شود ... ای کاش در عمل هم واقعا اعتقاد داشتیم که جوانان راه حل مشکل کشورند و فقط در سخنرانی های گزارش عملکردی از آن دم نمی زدیم. ای کاش بر خلاف راه پر فراز سنگلاخی جوانان این سرزمین، تنها یک سنگ ، تنها یک سنگ هم بر سر راه این بزرگواران بود که شاید سرشان به آن می خورد و دست از این سهم خواهی ها ، له کردن ها و از سر راه برداشتن جوانان این خاک بر می داشتند.

 مهدی بشارتده

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر