امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۳/۲۰ - ۱۴:۵۹ شناسه خبر : ۶۹۹۲

شیفت حرم خادمیاران رضوی به‌زودی در بخش صندلی چرخ‌دار فعال می‌شود وارش نیوز/«سهیل صالحی»، به فعالیت ۱۵هزار و ۶۷۶خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این تعداد از مردم شریف استان در سامانه خادمیاری بارگاه ملکوتی امام رئوف ثبت‌نام کردند تا در بخش‌های مختلف به محرومین کمک‌رسانی کنند.

به گزارش وارش نیوز/    مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران بابیان اینکه خادمیاران رضوی در استان خدمات شایسته‌ای به محرومین ارائه می‌دهند، افزود: جشنواره خدمت فرصت مناسبی است تا با به اشتراک گذاشتن الگوها و ایده‌های نو و تازه در حوزه محرومیت‌زدایی، شاهد رفع مشکلات نیازمندان و فقرا در سراسر کشور باشیم.
 
صالحی، هدف از برگزاری جشنواره خدمت، الگوسازی از فعالیت‌های برتر و موفق خادمیاران سراسر کشور و تبادل تجربیات و تقدیر از زحمات خادمیاران است، افزود: ارائه طرح‌های ابتکاری از سوی کانون‌های خادمیاری از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
 
وی بابیان اینکه، خادمیاران می‌توانند از یک تا چند مطلب را در سامانه درج نمایند و محدودیتی برای درج الگوها در بخش‌های مختلف ندارند، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی موقت شیفت حرم، خادمیاران از ثبت گزارش در سامانه خادمیاری آستان قدس غافل نشوند چراکه تحقق شیفت‌های حرم بستگی به ارائه گزارش عملکرد خادمیار و تایید نهایی آن از سوی مسئولین استان دارد.
 
صالحی در ادامه سخنانش به تعطیلی موقت نوبت‌های خدمت خادمیاران رضوی در پی شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: به‌منظور حفظ سلامت مردم و زائرین، تمام نوبت‌های خدمت خادمیاران خارج از مشهد حرم مطهر رضوی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
 
وی بابیان اینکه از اواسط هفته آینده شیفت حرم در بخش صندلی چرخ‌دار(ویلچر) فعال خواهد شد، افزود: خادمیاران رضوی در صورت تمایل می‌توانند هر شیفت به تعداد 100 نفر رزرو خدمت نمایند.
 
صالحی بابیان اینکه دفاتر صندلی چرخ‌دار در تمامی مبادی ورودی بارگاه منور رضوی به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند، افزود: در دو شیفت شب و روز جمعاً 200خادمیاران رضوی می‌توانند رزرو خدمت در بخش ویلچر داشته باشند.
 
وی یادآور شد: شیفت حرم در بخش کتب انوار، انتظامات، انتظامات حریم رضوی خواهران به‌زودی فعال خواهد شد.
 
وی به دهه کرامت  اشاره کرد و افزود: این دهه منتسب به امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی(ع) است و باید از فرصت دهه کرامت برای هر چه‌بهتر معرفی کردن فرهنگ منور رضوی بهره گرفت.
 
صالحی بابیان اینکه دهه کرامت و حضور کاروان سایه خورشید در استان نیز می‌تواند فرصتی برای ثبت الگوهای برتر در حوزه جشنواره خدمت باشد که خادمیاران باید برای ارائه ایده‌های جدید در بخش گرامیداشت ایام ولادت امام مهربانی‌ها حضرت ثامن‌الحجج(ع) در سایه کرونا کوشا باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر