امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۸:۱۱ شناسه خبر : ۶۷۲۷
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران:
۸ حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در چالوس به دام افتادند وارش نیوز/ فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری هشت حفار غیر مجاز در شهرستان چالوس خبر داد.

 به گزارش وارش نیوز/ سرهنگ محمدرضا کردان  با اشاره به دستگیری هشت حفار غیرمجاز در چالوس اظهار داشت: در پی تعامل و جلب مشارکت‌های اجتماعی و مردمی با نهاد نظامی مبنی بر حفاظت از آثار تاریخی و به منظور جلوگیری و هرگونه تخریب آنها توسط متخلفان و سود جویان، در همین راستا و بر اساس خبر واصله مردمی در رابطه با حفاری غیر مجاز توسط افراد مشکوک در منطقه جنگلی مرزن آباد روستای انگوران از توابع شهرستان چالوس، مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به همراه عوامل انتظامی و مأموران سپاه پاسداران به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب دیجیتال به همراه ابزار و ادوات حفاری گفت: مأموران پس از اخذ دستور مقام قضائی در قالب یک عملیات، توانستند هشت حفار غیر مجاز را دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گفت: مجرمین به دستور مقام قضائی پس از تنظیم صورت جلسه و بازجویی‌های اولیه به اتهام حفاری، حمل و نگهداری غیر مجاز دستگاه فلزیاب به منظور تشکیل پرونده وسیر مراحل قانونی به مراجع قضائی شهرستان تحویل داده شدند.

سرهنگ کردان افزود: دوستداران میراث فرهنگی هرگونه گزارش در خصوص حفاری غیر مجاز و یا نگهداری غیر قانونی دستگاه‌های فلزیاب را به ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به شماره تلفن ۳۳۳۹۱۰۰۷ با پیش شماره ۰۱۱ اعلام کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر