امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۲۱ - ۲۱:۰۷ شناسه خبر : ۶۵۰۶

رمضان؛ ماه پرواز به ملکوت عالم در سایه بازگشت به خوبی‌ها وارش نیوز/ امام جمعه نور ماه رمضان را ماه پرواز به ملکوت عالم در سایه بازگشت به خوبی‌ها دانست و گفت: هر بازگشتی امر پسندیده‌ای نیست اما بازگشت از بدی‌ها، لغزش‌ها و گناهان به خوبی‌ها کار پسندیده‌ای است که به آن توبه گفته می‌شود.

به گزارش وارش نیوز/ حجت الاسلام قنبرعلی احمدی   با اشاره به  اینکه از صفات اهل ایمان و تقوا درک صحیح ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: به فرموده نبی مکرم اسلام « لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ مَا فِی رَمَضَانَ لَوَدَّ أَنْ یَکُونَ رَمَضَاانُ السَّنَة» اگر بنده ارزش و فضیلت‌های ماه رمضان را بداند آرزو می‌کردند که تمام سال رمضان وعبادت عارفانه و عاشقانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه خدا دائم الفیض و الفضل است، تصریح کرد: انسان‌ها باید توجه داشته باشند درهایی که در این ماه پرخیر و برکت برای بخشیدن و زدودن کینه، حسد، تکبر و خودخواهی و غیره باز شده را با رفتارهای خودشان باعث بسته شدن آن درها نشوند.

امام جمعه نور با بیان اینکه ماه رمضان سرور همه ماه‌ها است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این ماه شیبه و نظیر نداشتن داشتن بوده که در آن قرآن نازل شده است.

رمضان؛ ماه آزادی از اسارت 

حجت الاسلام احمدی ماه رمضان را ماه آزادی از اسارت دانست، افزود: خداوند نسبت به بندگانش حریث است، چراکه بهترین انسان‌ها را پیامبر، امام و پیشوا برای هدایت قرار داده و بهترین ابزار سعادت یعنی عقل و اندیشه را در اختیار انسان‌ها نهاد و همچنین بهترین ماه (رمضان) را برای پیدا کردن راه صحیح زندگی و آزادی از اسارت قرار داده است.

وی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر انسان‌ها در ماه رمضان تمامی آداب و شرایط را به خوبی عمل کنند و بهترین استفاده را از این ماه پر برکت ببرند در حقیقت سلامت یک ساله خود را تضمین می‌کنند. 

امام جمعه نور با اشاره به اینکه امساک کردن یعنی پرهیز از غذاهای حرام و شبهه ناک یکی از راه‌های روزه‌داری صحیح است، ادامه داد: روزه‌دار حقیقی از تهمت، غیبت، دشنام، بدگویی، دروغ و نگاه آلوده و غیره پرهیز می‌کند.

احمدی با بیان اینکه خداوند تواب است، یادآور شد: توبه واقعی همان به دنبال گناه نرفتن و حتی گناهان اتفاق افتاده را جبران نمودن است که حضرت علی (ع) در تفسیر توبه نصوح فرمودند توبه‌ای که پشیمانی واقعی از گناه و لغزش‌ها و انحراف‌ها از جاده مستقیم الهی را به دنبال داشته باشد و اعتراف و عذر خواهی زبانی و تصمیم واقعی بر ترک گناه و بالا تر از آن جبران گناه است.

وی انفاق و اطعام به نیازمندان را یکی از راه‌های توبه برشمرد و افزود: انفاق و اطعام به نیازمندان خصوصا در ایام ویروس کرونا که عده‌ای گرفتار و دچار مشکل شدند و بر طرف کردن آن بهترین جبران نسبت به بی توجهی و گناهی که انسان متوجه شده است. 

امام جمعه نور ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های بازگشت و توبه جبران به وسیله صله رحم نسبت به خویشاوندان و نزدیکانی که از آن‌ها قطع ارتباط کرده که بازگشت به آن‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه بازگشت به خوبی‌ها بهترین سر فصل ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: تاخیر در توبه و بازگشت در حقیقت ماندن در سرگردانی‌ها و نا امیدی‌ها است که در سایه انس با قرآن و دعاهای وارد شده در این ماه و ارتباط با اهل بیت طاهرین، این انسان سرگردان و ناامید به یک انسان امیدوار و با نشاط تبدیل می‌شود و مسیر درست زندگی را طی می‌کند بنابراین تاخیر در برگشت به خوبی‌ها از دست دادن فرصت‌ها است.

رمضان؛ ماه تزریق عشق و محبت به خدا 

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تزریق عشق و محبت به خدا و بازگشت به محبت و عشق الهی است، افزود:  ریشه عشق و محبت کمال گرایی و جمال دوستی است که اهل ایمان و دل تمام کمال‌ها و زیبایی‌ها را در خداوند می‌بینند و به این جهت به او عشق می‌ورزند.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه عشق و محبت مومنان براساس شایستگی به لیاقت است، خاطرنشان کرد: تفاوت عشق زمینی را با عشق الهی از زمین تا آسمان است و هر عشقی که مایه‌ای از عقل و فطرت نداشته باشد دیر یا زود خاموش می‌شود همانند عشق‌های مجازی که چه جنایت‌هایی را به دنبال داشته و حیثیت‌ها و آبرویی‌هایی ریخته شده است.

رمضان؛ نمایشگاه جلوه جلال و جمال الهی است

احمدی با بیان اینکه ماه رمضان نمایشگاه جلوه جلال و جمال الهی است، اظهار کرد: قاهر، جبار، متکبر، قوی و ذوالجلال از اسماع جلالیه وعلیم، رحیم، کریم، حکیم، رئوف، غفور و عطوف از اسماع جمالیه زیبای الهی هستند.

وی عفو و بخشش یکی از اسماع جمالیه صفات الهی عنوان کرد و گفت: خداوند انسان‌ها را در این ماه میهمان کرده تا آن‌ها را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد.

امام جمعه نور بیان کرد: پرستش از حاجت‌های بشر است که احتیاج به ارتباط با خدا دارد و عبادت و بندگی خدا و همه موجودات در ید و قبضه قدرت او هستند.

بشر دچار بحران معنویت است

احمدی با اشاره به اینکه امروزه بشر دچار بحران معنویت شده است، یادآور شد: معنویت یکی از خلاء جوامع در میان ملت‌ها بوده چراکه از خدا دور شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر