امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۱۵ - ۱۹:۵۳ شناسه خبر : ۶۴۰۶
به مناسبت هفته معلم؛
دغدغه یک معلم از دیار علوی ‌مازندران‌ وارش نیوز/ کار معلم فقط داشتن یک شغل نیست؛ او با روح، فکر و ذهن انسان‌ها در ارتباط است، معلم باید مسائل و مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و غیره خود را کاملا کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه‌ای مناسب وارد کلاس درس شود، او نباید اجازه دهد این موارد روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش وارش نیوز/ ویژگی مهم و بنیادی معلم، به روز بودن و همگامی با تغییرات تکنولوژی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بوده و باید با آخرین روش‌های آموزشی آشنا و در حد توان آن‌ها را بکار گیرد، او باید سعی کند دروس مختلف را به صورت کاربردی به دانش‌آموزان آموزش دهد.

سیستم آموزشی کشور نیاز به یک تغییر بنیادین دارد و باید خود را از روش‌های سنتی موجود جدا کند تا بتواند پاسخگوی مناسبی برای نسل امروزی باشد، دانش‌آموزان فعلی کشور نسبت به چندین سال قبل تغییرات زیادی از لحاظ بهره هوشی، استعداد و توانایی و رفتار کرده‌اند اما متاسفانه بخش آموزش متناسب با آن‌ها تغییر نکرده است.

معلمانی در این جامعه هستند که کار خود را در کنار دانش آموزان عشق می دانند اما معتقدند برای اینکه به منابع روز دنیا دسترسی داشته باشند به پشتیبانی و حمایت‌هایی از سوی دولت و مسئولان نیاز دارند چراکه شغل معلمی رسالتش یاد دهی به دانش‌آموز  است.

در شغل معلمی ۲۳ سال مستاجر بودم 

علی‌اصغر سورتیجی یک معلم مازندرانی  با بیان اینکه ۲۷ سال سابقه کار دارم و ۲۳ سال مستاجر بودم، اظهار کرد: در طی این مدت ۱۳ بار اسباب کشی کردم و تلاشم بر این بوده که به وظایف آموزگاری خودم به خوبی عمل کنم.

وی تصریح کرد: حقوق یکسال خود را از ۲۵ سال پیش تاکنون از آموزش و پروش طلب دارم و به علت بد عهدی‌هایی که در آن زمان صورت گرفته معلمان بیکار شدند که دیوان عدالت ادارای رای را به نفع ما صادر کرده بود اما بعد از گذشت ۲۵ سال برای مطالبات من حکم زدند که به قیمت آن زمان ۴۵۰ هزار تومان از سوی آموزش و پرورش برای من واریز شود که متاسفانه هنوز هیچ مبلغی برای من واریز نشده است.

این معلم مازندرانی خاطرنشان کرد: گله‌ای از رسانه ملی داریم این است که وقتی یک اضافه کاری برای معلم واریز می‌شود سریع عنوان می‌کنند در صورتیکه اگر یک ارگانی برای کارکنان خود اضافه کاری واریز کند آن را عنوان نمی‌کنند و سوال من از رسانه ملی این است که چرا فقط باید حقوق و اضافه کاری معلمان عنوان شود و آیا این خبر واقعا ارزشش را دارد؟

سورتیجی تاکید کرد: من به عنوان یک معلم وقتی در رسانه ملی این خبر را می‌شنوم احساس حقارت می‌کنم و قطعا این امر را در یک روزی در دادگاه عدلی خواهم پرسید.

معلمان برای تهیه مسکن به یک استراتژی نیاز دارند 

وی با اشاره به اینکه معلمان در بحث مسکن هیچ استراتژی ندارند، بیان کرد: دولت طرح‌هایی را در خصوص مسکن فرهنگیان اجرا می‌کند که واقعا مورد نیاز معلمان نبوده است.

این معلم مازندرانی ادامه داد: به عنوان مثال دولت تصمیم گرفته که برای تهیه مسکن فرهنگیان وامی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را به آن ها اختصاص بدهد و از این جهت دولت بیاید یک نظرسنجی بین معلمان انجام دهد که کدام یک از آن ها در این طرح موفق شدند بنابراین با این وضعیتی که وام می دهند اگر بخواهیم در پایین ترین نقطه شهر ساری یک مسکن بسازیم حداقل باید برای زمین آن ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم.

سورتیجی افزود:  من برای تهیه مسکن خود مجبور شدم زمین خود و زمین ارثی همسرم را بفروشم و تن به وام‌های وحشتناکی دهم که ۲۸ میلیون تومان از یک بانکی وام گرفتم و به مبلغ ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بانک وام دهنده با سود وحشتناکی پرداخت کردم در صورتیکه در همان سال بانک مورد نظر تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کرده بود.

معلم برای تامین منابع علمی نیاز به چتر حمایتی دارد 

وی گفت: همانگونه که رسالت معلمی تعلیم و یاد دهی به دانش آموز است باید یک منبع یادگیری در اختیارش باشد که آن را به دانش آموز انتقال دهد از این جهت به غیر از امسال ۱۴ سال پیاپی به نمایشگاه بین المللی کتاب رفتم که آموزش و پرورش برای خرید کتاب من معلم اعتباری قائل نشده است در صورتیکه من به عنوان یک معلم برای تامین منابع علمی داخلی و خارجی از سوی دولت به چتر پشتیبانی و حمایتی نیاز دارم.

این معلم مازندرانی با بیان اینکه نقش مجلس، نقش نظارتی بوده است، تصریح کرد: من به عنوان یک معلم که حوزه کار من هم آموزش است سوالم از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که رصد نظام آموزشی ما بر اساس نتایج آزمون‌های بین المللی چه بوده است و چرا در مقابل فاجعه ملی ناکارآمدی و اثر بخش نبودن نظام یادگیری و یاد دهی معلمان سکوت می‌کنید و بحران ملی‌ای که دقیقا بر روی نظام آموزشی ما هدف گرفته و قابلیت‌هایی که بچه‌ها می‌توانند داشته باشند را ندارند.

سورتیجی اظهار کرد: چرا نباید به آمارها توجه کنیم در حالیکه در سند چشم انداز تحول نظام آموزشی ۱۴۰۴ که مجری آن هم آموزش و پرورش بوده بسیار بر یادگیری بهتر دانش آموزان تاکید شده است.

وی یادآور شد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از یادگیری ما توسط زبان یا وسیله زبان بوده که وقتی ما در زبان آموزی مشکل داشته باشیم در همه زمینه ها مشکل خواهیم داشت.

این معلم مازندرانی در پایان گفت: این هفته، هفته  معلم است، ما معلمی داریم که درس بیداری و بصیرت می‫دهد؛ الهام بخش بوده و امید جوشش چشمه‫‌های روشنگری و زمینه‫‌های بالندگی و سربلندی ایران است، از صمیم جان این ایام را به محضر گرانقدر ایشان که همانا، رهبرِ عزیزمان است، صمیمانه تبریک می‫گویم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر