امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۳:۳۳ شناسه خبر : ۵۴۲۶

درب ورودی منزل خط قرمز هر خانه برای مقابله با کرونا ویروس بهترین راه مقابله با ویروس کرونا عبور نکردن از خط قرمزها و تقویت سیستم ایمنی بدن است و در کنار آن شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها در طول روز و اجتناب از زدن دست به صورت، چشم و دهان حدود ۶۵ درصد می‌تواند مانع آلوده شدن و گسترش ویروس‌ها شود.

وارش نیوز/کابوسی که این روزها همه جهان را درگیر کرده، شیوع ویروس خطرناکی به نام کرونا است، این ویروس طیف وسیعی از بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، سارس، آنفلوآنزا و مرس را شامل می‌شود بنابراین رعایت اصول بهداشتی در کودکان و بزرگسالان می‌تواند مانع انتقال حدود ۴۰ درصد از ویروس کرونا در محیط‌ها خصوصا محیط درمانی شود.

امین واحدی پزشک عمومی  گفت: حدود ۴۰ درصد انتقال بیماری کرونا در محیط‌های درمانی (به سبب تجمع بیماران کرونایی) بوده است.

وی با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس از فردی به فرد دیگر می‌تواند مهم‌ترین راه جلوگیری از گسترش این بیماری باشد، اظهار کرد: عدم خروج از منزل جزء در موارد ضرور  مناسب‌ترین راه پیشگیری از این بیماری خواهد بود.

این پزشک عمومی تصریح کرد: افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن، مبتلا به ایدز، سرطان، تحت شیمی درمانی، پیوند عضو، مصرف کنندگان کورتون، افراد مبتلا به دیابت ( قند خون)، فشارخون، افراد مبتلا به بیماری ریوی (آسم و غیره)، بیماران قلبی عروقی و افرادی که بسیار چاق هستند در معرض بیشتر این بیماری قرار دارند و حتما در چنین شرایطی باید از خود برای مقابله با این بیماری مراقبت کنند و به هیچ عنوان از خانه بیرون نروند.

واحدی تاکید کرد: اگر چنانچه فردی علائم سرماخوردگی نظیر تب، گلو درد و سرفه داشته باشد اما تنگی نفس سختی در نفس کشیدن ندارد بهتر است در منزل با استفاده از داروی مسکن معمول مثل استامینوفن کدئین به همراه مایعات فراوان خود را درمان کند و  در چنین حالتی لازم نیست به پزشک مراجعه شود و برعکس اگر فردی دچار تنگی نفس شدیدی شده حتما باید به پزشک مربوطه مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی هیچ گونه از علائم بیماری کرونا را نداشته دلیل بر آن نمی‌شود که ناقل ویروس نباشد بنابراین باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرد تا این ویروس به کسی منتقل نشود.

این پزشک عمومی در خصوص استفاده از تغذیه مناسب در این ایام افزود: تامین مواد مغذی، ویتامین‌های لازم و مصرف مایعات فراوان برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابل این بیماری ضروری است.

واحدی بیان کرد: طبق تجربه مثبتی که از سوی کشورهای چین و کره جنوبی برای کاهش بیماری کرونا انجام شد، حفظ بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست‌ها، حفظ فاصله حداقل یک و نیم متری با افراد، عدم حضور در اجتماع و ماندن در منزل از عواملی بودند که این  کشورها توانستند به خوبی رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا درب ورودی منازل باید خط قرمز هر خانه باشد، تصریح کرد: اگر در بیرون از خانه ماسک یا دستکشی استفاده می‌شود باید پیش از ورود به منزل در یک سطل زباله درب‌داری انداخته شده و پس از آن حتما دست‌ها را با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشوئیم.

وی گفت: پس از ورود به منزل لازم است بلافاصله لوازمی مثل موبایل، سوئیچ خودرو، کلید منزل و خریدهای منزل را  با محلول مناسبی (محلول آب و مایع سفید کننده) ضد عفونی کنیم.

این پزشک عمومی با بیان اینکه تعطیلی مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و همه اصنافی که با لوازم ضروری زندگی فردی در ارتباط نیستند، می‌توانند در کاهش حضور فیزیکی مردم در اجتماع کمک کننده باشند، افزود: کنترل رفت و آمدهای بین شهری و بین استانی به ویژه در استان‌هایی که این روزها با وضعیت قرمز  اعلام شد، می‌تواند در کاهش سرعت این بیماری به دیگر مناطق کشور کمک کند.

واحدی یادآور شد: مشاغلی که در این شرایط به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند لازم است وسایل حفاظت شخصی و ماسک و مواد ضد عفونی کننده به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد چراکه امکان مبتلا شدن این افراد هم به ویروس کرونا زیاد بوده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر