امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۱:۰۰ شناسه خبر : ۵۴۲۱

کرونا فقط برای همسایه نیست/ «ویروس» تنها سوغات مسافران امسال «مسدود شدن محورها، در خانه بمانیم و سفرنکنیم» از مطالبه‌های ملی بوده که همچنان عده‌ای نسبت به آن بی تفاوت هستند و تصور می کنند، این بیماری چموش دیگران را درگیر خواهد کرد.

 وارش نیوز به نقل از مهر / روند روبه رشد شمار مبتلایان به کرونا ویروس در مازندران حاکی از آن است که همچنان عده‌ای قابل توجه به مطالبه‌ها و پویش‌های ملی برای سفرنکردن و در خانه ماندن بی تفاوت هستند.

جاده‌های مازندران همچنان محل ویراژ مسافرانی است که مسیر پایتخت را به عشق دیدن جاذبه‌های شمال طی می‌کنند تا نوروز را در سواحل خزر سپری کنند و این وضعیت درحالی است که مسئولان و مردم مازندران خواستار مسدود شدن این محور به روی مسافران و غیربومی هستند.

طرح مسدود شدن مسیرهای منتهی به مازندران اگرچه یک روز اجرا شد اما سرانجام ستاد ملی مقابله با کرونا این مصوبه را رد و به محدودیت و کنترل خودروها و مسافران و اجرای طرح تب سنجی در مبادی ورودی استان بسنده کرد.

راههای مازندران همچنان به روی کرونا باز است 

مسدود نشدن محورهای ارتباطی مازندران به روی مسافران در پی شروع کرونا درحالی است که محور برخی استان‌های کشور از جمله محور قدیم جم – ریز در استان بوشهر به دلیل پیشگیری از کرونا مسدود شده است وبسته شدن راههای مازندران همچنان در حد آرزو و مطالبه باقی مانده است.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی  با تاکید براینکه دولت باید صدای نهادهای مدنی را بشنود، اظهار داشت: از دولت و رئیس جمهور درخواست داریم صدای دلسوزانه و مشفقانه نهادهای برخاسته از مردم را بشنود و از تجارب آنها برای مدیریت مبارزه با ویروس منحوس کرونا استفاده کند.

نیازآذری با انتقاد از سیاست‌های دولت در عدم محدودیت سازی مناطق بخصوص نوار شمالی کشوربرای انفصال زنجیره انتشار ویروس کرونا گفت: دولت همگرایی با جامعه مدنی را تقویت کند و انتظارات و دغدغه‌های فعالان اجتماعی را نادیده نگیرد چراکه دربحران کرونا بخش اعظمی از کمک‌ها توسط نهادهای مردمی و مدنی سازماندهی شده است.

نماینده بابل از رئیس جمهور، اعضای ملی ستاد کرونا و استانداران و فرمانداران خواست در اسرع وقت با کنشگران مدنی و اجتماعی فعال نشست تعاملی برگزار کند.

مسافرانی که کرونا سوغات می‌دهند

علاوه بر بی توجهی به خواست و مطالبه مردم مازندران برای بسته شدن محورهای ارتباطی، برخی مسافران نیز با بی توجهی با عزیمت به سمت مازندران، کرونا را به سوغات می‌آورند. این وضعیت درحالی است که تمامی زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی مازندران در نوروز و تعطیلات، تعطیل است و استاندار از مسافران و مردم خواسته است تا از سفر به استان و سفرهای درون استانی پرهیز کنند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران  با بیان اینکه حال مقصد اول گردشگری استان مطلوب نیست از مسافران خواست، مازندران گردی را به وقت دیگری غیراز نوروز موکول کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته تاحدودی تعادل در مازندران ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر در بخشی از شهرهای مرکزی استان با شیوع بیماری مواجه هستیم و از مردم تقاضا می‌شود با پیوستن به پویش در خانه می‌مانیم از حضور غیرضروری در بیرون خودداری کنند.

وی باعنوان اینکه هم میهنان باید از سفر به استان خودداری کنند به طرح تب سنجی در محورهای ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: درصورتی که مسافری به بیماری کرونا مشکوک بود با هزینه خودش ۱۴ روز قرنطینه می‌شود و وسیله نقلیه اش نیز توقیف می‌شود.

حسین زادگان در عین حال از مردم استان خواست از سفرها و تردد درون استانی نیز خودداری کنند زیرا سرعت شیوع این بیماری بسیار بالا است.

دید و بازدیدهای عیدانه را تعطیل کنیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز  با بیان اینکه باید از دید و بازدیدها و سفرها درتعطیلات پرهیز کنیم، به روند روبه رشد ابتلاء به کرونا ویروس در استان اشاره کرد و گفت: هزار و۹۳۶ نفر مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با بیان اینکه ابتلای هزار و ۲۷۸ نفر در استان به کرونا ویروس مثبت گزارش شده است، خواستار پرهیز ازحضور در اجتماعات شد و گفت: برای کنترل آمار باید مراقبت‌های فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی از مردم خواست تا از حضور در بازارها، تجمع در اجتماعات و خیابان‌ها پرهیز کنند و افزود: سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا است و ممکن است خیلی از افراد از بیماری خود مطلع نباشند و با حضور در اجتماعات ناقل آن باشند.

در روزهای گذشته به رغم آنکه پویش‌هایی مانند درخانه بمانیم، بهارواره، جشنواره مجازی باهم در خانه و غیره تشکیل شده اما همچنان خیابان‌ها و بازارهای مازندران شلوغ است و خیل مسافرانی که عزم سفر برای شمال بسته اند، به اعتقاد متولیان بهداشتی و پزشکی این عده هنوز کرونا را جدی نگرفته اند و احساس می‌کنند نسبت به این ویروس مصونیت دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر