امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۲۴ شناسه خبر : ۴۷۰۸

حسینیه یادمان شهدای «هفت تپه» احداث می‌شود مسئول ستاد احیای یادمان شهدای هفت تپه از احداث حسینیه یادمان شهدای هفت تپه برای ایام نوروز جهت گردشگری جنگ خبر داد.

 وارش نیوز، سرهنگ پاسدار عباس جانی‌پور با اشاره به اهمیت منطقه و یادمان هفت تپه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: زمان جنگ پادگانی در این منطقه هفت تپه ایجاد و رزمندگان و سربازان لشکر 25 کربلا از سال 64 تا پایان جنگ در این منطقه مستقر شده بودند.

وی افزود: به‌واسطه بمباران هوایی رژیم بعث عراق در چند مرحله از چند استان، 135 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی شد که در راس شهدا سردار جعفر شیرسوار فرمانده گردان ویژه شهدا بودند.

مسئول ستاد احیای یادمان شهدای هفت تپه بیان کرد: در سال 93 با همت فرمانده سپاه کربلای مازندران و با مسئولیت شهید مدافع حرم محمد بلباسی، رحیم کابلی، سید جلال حبیب‌الله‌پور، حسن رجایی‌فر به‌عنوان احیاگران منطقه هفت تپه معرفی شدند که در زمان اعزام گروه‌های راهیان نور در این منطقه مستقر می‌شدند و از زائرانی که به هفت تپه خوزستان سفر کرده پذیرایی کردند.

وی ادامه داد: در سال 95 به‌واسطه حضور این افراد در منطقه خان‌طومان و با به شهادت رسیدن آنها یک سال فعالیتی انجام نشد که با دستور فرمانده سپاه، مسئولان استانی و ستاد پشتیبانی احیای یادمان هفت تپه به ما واگذار شد و همه ساله زائران فراوانی در قالب راهیان نور به منطقه اعزام که در پنج سال گذشته 61 هزار نفر ازاین منطقه بازدید کردند.

مسئول ستاد احیای یادمان شهدای هفت تپه گفت: اکنون نیز به‌واسطه حضور دانش‌آموزان تحت عنوان راهیان نور به منطقه بسیجیان اعزام شدند تا خدمات مطلوبی را به بسیجیان ارائه دهند.

وی گفت: تلاش داریم با همت ایثارگرانی که اهل جهاد و شهادت هستند، ساخت حسینیه یادمان شهدای هفت تپه که سال گذشته کلنگ‌زنی آن انجام شد را آغاز تا افرادی که به‌عنوان راهیان نور به این‌ منطقه سفر می‌کنند در این مکان مستقر شوند. مردم، بسیجیان و خیران می‌توانند در ساخت این یادمان ملی به ما کمک کنند./ تسنیم

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر