امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۰:۳۴ شناسه خبر : ۴۶۶۵

اسکان اضطراری یکهزار و ۱۴۸ مسافر زمستانی متاثر از برف و کولاک رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: یکهزار و ۱۴۸ مسافر زمستانی متاثر از برف و کولاک در ۵۸ محور کوهستانی کشور، در پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای، مساجد و حسینیه‌ها اسکان اضطراری شدند.

مرتضی سلیمی با اعلام جزئیات امدادرسانی در برف و کولاک ۴۸ ساعت گذشته، گفت: در مدت یادشده امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور به پنج ‌هزار و ۵۳ نفر از متاثران از برف و کولاک در ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مازندران و همدان خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری را به مسافران زمستانی ارائه کردند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۵۸ محور کوهستانی افزود: بر این اساس ۲۹ نفر از مسافران زمستانی گرفتار در برف و کولاک به مناطق امن و ۱۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و یکهزار و ۱۴۸ نفر از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری استفاده کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به رهاسازی ۳۰۲ خودرو از برف و کولاک، افزود: برای ارائه خدمات به هموطنان ۷۸ تیم امدادی شامل  ۳۸۸ امدادگر و نجاتگر فعال بوده‌اند.

سلیمی از حضور پنج هزار و ۱۱۳ (نفر در روز) امدادگر و نجات‌گر عملیاتی در طرح ملی امداد زمستانی هلال احمر در سراسر کشور خبر داد و گفت: این نیروهای عملیاتی با بهره گیری از هزار و ۲۴۶ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ارائه خدمات امدادی از جمله کمک به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی برف و یخبندان و ارائه کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و سوانح غیر مترقبه در شرایط نا پایدار و بحرانی در فصل زمستان می پردازند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ملی امداد زمستانه ۲ هزار و ۸۱۳ خودروی امدادی به همراه ۶۰۲ دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و ۲۴ فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذار دارند، افزود: در زمان حاضر گردنه های برفگیر و خطرناک در کشور شناسایی شده که چندین پایگاه امداد و نجات در این مناطق برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان و متاثرین ایجاد شده و به منظور انجام سریع و موفق عملیات در مناطق برف گیر و گردنه های کوهستانی امسال خودروهای چند منظوره ویژه ای در گردنه های برفگیر و مسیرهای خطرناک مستقر شده اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از عموم مردم به ویژه مسافران زمستانی خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر