امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۳:۳۴ شناسه خبر : ۴۴۹۹
نماینده مجلس:
ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۷ به مجلس/برخی دستگاه‌ها به تکلیف خود عمل نکرده‌اند عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از ارائه گزارش تفریغ بودجه از سوی دیوان مجاسبات به مجلس خبر داد و گفت: طبق این گزارس برخی دستگاه‌ها به تکلیف خود عمل نکرده‌اند.

وارش نیوز، سیدمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی   با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 97 را به مجلس ارائه کرده است، گفت: قرار است در کمیسیون بر روی این موضوع کار شود و گزارشی نیز تهیه و برای قرائت در صحن علنی پارلمان به هیئت رئیسه پارلمان ارائه شود.

 

وی با تأکید براینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس دیوان محاسبات موظف است تا انتهای دی ماه هر سال تفریغ بودجه سال گذشته را به مجلس ارائه کند، ادامه داد: در تفریغ بودجه‌‌ای که دیوان محاسبات ارائه کرده است گزارشی از عملکرد دولت، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در اجرای تبصره‌های بودجه سال گذشته ارائه شده است.

نماینده مردم تفرش در مجلس تصریح کرد: در گزارش دیوان محاسبات به بررسی و حسابرسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز پرداخته شده البته جمعی از اعداد و ارقام جداول پیش‌بینی شده در بودجه سال گذشته نیز در این گزارش ذکر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 97 به تائید هیئت عمومی دیوان محاسبات رسیده وسپس به مجلس ارائه شده است، افزود: در نگاه کلی به گزارشی که دیوان محاسبات به مجلس ارائه کرده مشخص است که برخی از احکام و تبصره‌ها فاقد عملکرد است و در برخی موارد نیز مشخص است که  احکام مندرج در لایحه بودجه اجرایی نشده است.

حسینی با بیان اینکه نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی یک ماه فرصت دارند تا نظرات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه درباره گزارش کمیسیون ارائه کنند، اظهار داشت:کمیسیون نیز سه ماه فرصت دارد تا گزارشی را تدوین و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دهد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر