امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۰۸:۳۴ شناسه خبر : ۴۳۹۷

علی‌نژاد: با راهبرد مقاومت و تعامل، میزبانی به ایران برگشت سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی گفت: در مورد محرومیت باشگاه‌های ایران از حق میزبانی، تمام تلاش مسوولان ورزش ایران این بود که با رویکرد مقاومت و تعامل از حق فوتبال و ورزش ایران دفاع شود.

وارش نیوز، «مهدی علی‌نژاد» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بهانه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برای محرومیت تیم‌های فوتبال ایرانی از میزبانی بحث ناامنی بود. اگر این تصمیم توسط مسوولان ورزش ایران پذیرفته می‌شد ما از بازی‌های ملی نیز محروم می‌شدیم. لذا مسوولان ورزش در کنار ایستادگی، لابی‌هایی نیز انجام داند که تمام ارکان حاکمیت در آن سهیم بودند. در جلسه با دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا توافق مهمی انجام شد و عنوان ناامنی از مکاتبات این نهاد ورزشی حذف شد. در این فرصت از «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه به خاطر کمک به حل این مشکل تشکر کنم.

سرپرست معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی ادامه داد: اساس تصمیم ارکان ورزش ایران آن بود که از حق میزبانی ایران دفاع کنند؛ ما ۱۲ میزبانی را گرفتیم و ۲ میزبانی را از دست دادیم. با این ۲ میزبانی سایه جریمه و محرومیت از فوتبال ایران برداشته شد و این یک دستاورد مهم برای دیپلماسی ورزشی کشور است. این اولین باری است که AFC از تصمیم اجرایی خود باز می‌گردد و بیانیه خود را اصلاح می‌کند. ما در ابتدا مقاومت سپس تهاجم و در پایان مذاکره و تعامل کردیم و نتیجه خوبی عایدمان شد.

او در پاسخ به پرسشی با این موضوع که چرا میزبانی تیم‌های ایرانی به قطر منتقل نشد گفت: AFC پیش از توافق ما میزبان بازی‌ها را تعیین کرده بود. در آن زمان تصمیم آن بود که هیچ تیم فوتبال ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ شرکت نکند.

علی‌نژاد درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نیز گفت: این سوال باید از «حیدر بهاروند» پرسیده شود چون تمام اختیارات با وی است.

سرپرست معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مشاور بین‌المللی در فوتبال گفت: کار بین‌المللی نیاز به مشاور جهانی دارد و این یک لازمه برای فوتبال ایران است و ما به باشگاه‌ها تذکر دادیم که در عقد قرارداد نهایت دقت را داشته باشند تا کمتر متضرر شوند. کمک و مشاوره ما به بازگشت میزبانی به خاطر آن بود که این یک پروژه ملی در راستای هدف قرار دادن امنیت ایران بود.

علی‌نژاد همچنین با تبریک به یوسف بهتری و آرزوی توفیق برای او اظهار داشت: سالهاست که او را می‌شناسم و وی از دوستان خوبم است و من نیز متعلق به خانواده رزمی هستم. شرایط خاصی به وجود آمده که در این مجمع «کیکاوس سعیدی» و «محمد شروین اسبقیان» هم حضور دارند که آنان نیز از خانواده رزمی هستند.

وی افزود: ورزش همگانی باید در کنار ورزش قهرمانی قرار بگیرد  و باید شرایطی را ایجاد کنیم تا این خانواده بزرگ از بودن در این بخش به خود افتخار کند. ما در ورزش‌های رزمی موفقیم چون به مردم واگذار شده و ما دولتی‌ها کمتر در آن دخالت کردیم و از این مزیت باید بیشتر استفاده کنیم.
سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی گفت: اینکه در این مجمع  ٣٦ نفر به بهتری رای دادند نشانه وحدت و همدلی و ائتلاف بزرگ در ورزش رزمی است و  مجمع باهوشی داریم که یکبار تفویض اختیار کردند. تاکنون چنین اتحادی ندیده بودم و تصمیم درست و کار قشنگی بود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر