امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۹/۹ - ۱۲:۵۶ شناسه خبر : ۴۲۸۶

رهایی محکوم به قصاص از چوبه‌دار رییس شوراهای حل اختلاف مازندران گفت: با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف شعبه ویژه زندان و با گذشت اولیاء دم، محکوم به قصاص، بالای چوبه‌دار از مجازات رهایی یافت.

وارش نیوز: به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد با بیان اینکه این قتل در شهرستان بابل اتفاق افتاد که مقتول به قتل رسیده است، اظهار کرد: پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و توسط دادگاه حکم به قصاص نفس متهم صادر شد که  پس از تایید این رأی توسط دیوان عالی کشور، پرونده جهت اجرا ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان و پس از برگزاری جلسات متعدد سازش با خانواده مقتول و مذاکره با اولیاء دم رضایت شکات در لحظات آخر حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند.
رییس شوراهای حل اختلاف مازندران خاطرنشان کرد: علیرغم ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع اینگونه حوادث، بار دیگر ایثار خانواده مقتول در عفو و بخشش تجلی و تبلور یافت و باعث شد تا با قبول پیشنهاد مصالحه از سوی اعضای شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش چشم پوشی کنند.
اسماعیل نژاد با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندان و همچنین اولیاء دم مقتول به لحاظ اعلام گذشت، گفت: حلاوت و شیرینی حاصل از عفو و بخشش بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۷۰ شعبه شورای حل اختلاف دراستان مازندران فعال است، افزود: در ۷ ماه گذشته  ۹۶ هزار و ۸۷۹ پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و حدود ۹۹ هزار و ۷۱ پرونده با تلاش مجموعه مختومه شده است که در بین پرونده‌های قابل صلح ۱۲ هزار و ۱۷۳ فقره پرونده منجر به صلح و سازش و به این ترتیب از ورود بیش از۱۲ هزار پرونده به دادگستری ممانعت شده است.
رییس شوراهای حل اختلاف مازندران یادژآور شد:  همچنین در ۸ ماه گذشته،۱۰ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش صددرصدی صلح وسازش در مورد قصاص نفس داشتیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر