امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۹/۶ - ۱۰:۴۹ شناسه خبر : ۴۲۶۶

فوت ۶ نفر در مازندران به دلیل ابتلا به آنفلوانزا H۱N۱ معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از ابتدای شهریورحدود ۳۵۰ نفر مبتلایان حاد تنفسی بودند که از ۳۱۸ نفر نمونه دریافت شده که از این تعداد ۵۴ مورد آنفلوانزا N۱ H۱ بوده که ۱۰ نفر فوتی داشتیم که ۶ مورد آنفلوانزا آن قطعی بوده است.

وارش نیوز: حامد روحانی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری‌های حاد تنفسی در فصل سرد سال شیوع پیدا می‌کند، اظهار کرد: در سال‌جاری براساس آمارهای بهداشت منطقه‌ای در شمال کشور زودتر از نرم سالانه این بیماری شروع به فعالیت کرده است و کشورهای منطقه خزر و استان‌های شمالی درگیر این بیماری هستند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: در سال جاری درصد بیشتر از افراد ممکن است مبتلا شوند، شدت بیماری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و باید مراقبت‌های ما بیشتر باشد.

وی با اشاره به آماری که مرکز بیماری‌های کشور انتشار داده،گفت: در 10 استان شدت بیماری بیشتر است که در گیلان، گلستان و مازندران فاز اول بیماری بالا است.

روحانی‌زاده ادامه داد: میزان آسیب بیماری نسبت به سنوات گذشته بیشتر بوده و مواردیکه در کشور منجر به فوت شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه افرادی که در معرض خطر هستند نیاز به واکسیناسیون دارند، افزود: کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند کلیوی، قلبی و عروقی، دیابت، بیماری‌های که ضعف سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند، افراد بالای 65 سال سن، خردسالان زیر سه تا چهار سال باید نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

روحانی‌زاده با اعلام اینکه موج آنفلوانزا ممکن است تا اواخر اسفندماه در کشور ادامه داشته باشد، تصریح کرد: افراد به جای خوددرمانی به پزشکان و مراکز درمانی معتبر مراجعه کنند و با این روش می‌توانیم افراد را از عارضه‌دارشدن ایمن ببخشیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم برای درمان آنفلوانزا در اختیار داریم، گفت: لاین ویژه درمان در حوزه درمان ایجاد شده است که اگر افراد نیاز به بستری دارند فرصت لازم برای آنها ایجاد شود.

معاون بهداشتی درمانی در ارتباط با برخی شایعات درباره تقلبی بودن واکسن‌های آنفلوانزا، گفت: این موضوع توسط دکتر گویا به شدت تکذیب شده همه داروخانه‌های که توسط وزارت بهداشت توزیع می‌شود مورد تایید است.

وی درباره تعداد مبتلایان در استان گفت:  از ابتدای شهریورماه حدود ۳۵۰ نفر مبتلایان حاد تنفسی بودند که از ۳۱۸ نفر نمونه دریافت شده که از این تعداد ۵۴ مورد آنفلوانزا N۱ H۱ بوده که ۱۰ نفر فوتی داشتیم که ۶ مورد آنفلوانزا آن قطعی بوده است.

روحانی‌زاده اضافه کرد: استفاده از داروهای غیرضروری باعث کاهش سیستم دفاعی بدن می‌شود، مراجعه به موقع به پزشک و شروع به موقع درمان از نکاتی است که توجه می‌شود، تعداد افرادی که فوت کردند بسیار دیر به پزشک مراجعه کردند.

وی دوره درمان بیماری آنفلوانزا را حدود یک هفته اعلام کرد و گفت: اگر نوع آنفلوانزا سخت‌تر از سرماخوردگی ممکن است مدت طولانی‌تر افراد را درگیر کند./ فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر