امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۳:۲۸ شناسه خبر : ۴۲۵۶

بودجه مازندران در سال ۹۹ چقدر است؟ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار جاری و ۳۵۰میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال ۹۹ در جلسه شورای برنامه‌ریزی مازندران تصویب شده است.

وارش نیوز: مفید غلامی‌راد در تشریح جزئیات بودجه استان مازندران اظهار کرد: یکی از تصمیمات ستاد بودجه کشور در زمینه بودجه استان‌ها قبل از تنظیم لایحه بودجه را بر اساس فصل، برنامه و دستگاه، در بودجه عمومی و جاری و فصل برنامه و شهرستان در بودجه عمرانی بررسی و در جلسه شورای برنامه‌ریزی آن را تصویب و برای درج در لایحه بودجه ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: این موضوع در راستای شفافیت قانون بودجه عملیاتی شده و نخستین بار اتفاق افتاده که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بررسی شده و ارقام اعتباری استان به تصویب رسیده و در سامانه ستاد بودجه کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه رقم بودجه استان بحث جاری ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اداره دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و گفت: در بودجه عمرانی ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی منهای اعتبارات متوازن و اعتبارات ملی است و این موضوع را با وجود شرایط کنونی کشور سقف اعتبارات ما با اعلام اعتبارات متاوزن استانی و ملی و ردیف‌های که ابلاغ شده، اضافه می‌شود.

غلامی‌راد درباره تأثیرات کسری بودجه و تبعات آن در استان مازندران افزود: این موضوع در سطح کشور در بحث اعتبارات هزینه‌ای، مدیریت پرسنلی دستگاه‌ها، پرداخت حقوق کارکنان و پرداخت برگزاری مراسم مختلف به خوبی قابل لمس بوده، در بحث مدیریت اعتبارات عمرانی ما هم با کندی تخصیص مواجه هستیم و بیشتر تخصیص‌های ما پرداخت برگه‌های اوراق است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان اعتبارات استان تخصیص پیدا کرد، گفت: در سال جاری یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشتیم که به‌صورت میانگینی بالای ۳۰ درصد تخصیص داشتیم، در حوزه عمرانی بودجه ما ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که منهای ۳ درصد اعتبارات سیل کسر شده، اختصاص پیدا کرده است./ فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر