امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۸
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۸/۷/۱۵ - ۱۱:۵۱ شناسه خبر : ۳۶۱۵

تحقق فعالیت گردشگری برای هر فرهنگی تازگی دارد یک کارشناس گردشگری گفت: در هر سرزمین و هر فرهنگی، جلوه ها و عناصر منحصر به فردی به چشم می‌خورد که برای مردم، سرزمین‌ها و فرهنگ‌های دیگر تازگی دارد و همین عناصر منحصر به فرد است که بهانه‌ای برای تحقق فعالیت گردشگری می‌شود.

وارش نیوز؛ سعید ابراهیم نیا سماکوش در گفت‌و گو با خبرنگار وارش، بابیان اینکه عناصر جاذبه‌های گردشگری به دو دسته کلی طبیعی و فرهنگی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: جاذبه های طبیعی مواهب الهی هستند که در هر سرزمین کم یا زیاد وجود داشته که شامل جاذبه‌های برانگیزاننده، حس کنجکاوی و اکتشاف، جاذبه های ویژه تفریح و لذت جویی و جاذبه های موثر در درمان است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی که انسان‌ها در آفرینش آن نقش دارند شامل جاذبه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، اجتماعی و مردم شناختی است.

این کارشناس گردشگری بااشاره به اینکه توریسم و گردشگری از پویاترین بخش‌های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: براساس اعلامیه سازمان جهانی توریسم، گردشگری در چند سال آینده از لحاظ درآمد در راس همه بخش‌های اقتصادی موجود در دنیا خواهد بود و بزرگترین بخش تجارت بین الملل را به خود اختصاص می‌دهد.

ابراهیم‌نیا گفت: بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیر بنایی دانسته و از این طریق توانستند حضور آگاهانه و فعالانه در عرصه ارتباطات و اطلاعات جهانی به سوی توسعه کشور و برای مردم خود به ارمغان آورند.

وی بابیان اینکه ایران، یکی از ده کشور اول جهان و از لحاظ باستانی یکی از پنج سرزمین نخست جهان به جهت جاذبه‌های اکوتوریسم و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری بوده است، افزود: حمایت سازمان‌های دولتی و تصویب بودجه‌های لازم برای صنعت توریسم امری اساسی است زیرا علاوه بر گسترش صنعت توریسم شهری، بهبود زیرساخت ها و تعادل در ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی را به همراه دارد.

این کارشناس گردشگری راهکار و پیشنهاد امور زیربنایی و اقتصاد شهری را مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در توسعه گردشگری شهری دانست و بیان کرد: خدمات رسانی بیشتر دولت در زمینه راه‌های ارتباطی، آب، برق و تاسیسات ورزشی و بهداشتی، تسهیل دسترسی به روستاها، ساماندهی حمل و نقل عمومی، توسعه احداث خدمات بین راهی، کنترل قیمت در شهر، طراحی ایجاد دهکده‌های گردشگری، برنامه ریزی تبلیغات از طریق رسانه‌های گروهی و جلوگیری از تغییر اراضی داخل و خارج شهرعواملی هستند که می‌توانند در تحقق اقتصاد گردشگری شهری نقش به سزایی ایفا کند.

 

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر