امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۷/۱۳ - ۱۴:۰۶ شناسه خبر : ۳۶۱۱

۸۰ هزار زائر مازندرانی راهی کربلا شدند مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران گفت: ۸۰ هزار زائر اربعین حسینی از این استان تاکنون راهی کربلا معلی شدند.

وارش نیوز؛ سید حبیب الله ساداتی با بیان اینکه 80 هزار زائرین اربعین امسال در مازندران ثبت نام کردند، گفت: حرکت زائرین از دهم محرم آغاز شده است و با توجه به اینکه امسال صدور ویزا لغو شده افرادی که گذرنامه ندارند برای دریافت گذرنامه با به همراه داشتن اسناد و مدارک شناسایی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تظاهرات و اتفاقاتی که در برخی از شهرهای عراق رخ داده است، تاکید می‌شود که زائران پس از انجام اعمال زیارت و اربعین حسینی وارد ایران شوند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه ماندن در کربلا بحث بهداشت را حائز اهمیت می‌کند، افزود: اقدام به برگشت زائرین در بازه زمانی کمتر مورد تاکید است.

ساداتی به ضرورت تزریق واکسن مننژیت اشاره کرد و افزود: زائرین برای انجام واکسن به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: 15 موکب اصلی و پنج موکب فرعی از سیزدهم مهرماه در مسیر مستقر می‌شوند و بهتر است زائرین اربعین عجله نکرده تا موکب‌ها در مسیر مستقر شده و خدمات بهداشتی، خوراک و خواب افراد را تحت پوشش قرار دهند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران با بیان اینکه نکات ضروری در سامانه "سماح" برای اطلاعات بیشتر زائرین نوشته شده است، یادآور شد: در حال حاضر مرزهای ورود به کربلا از جمله مهران و چذابه باز است و مازندرانی‌ها عموماً از مرز مهران تردد می‌کنند.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر