امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۶:۲۱ شناسه خبر : ۳۵۳۸

مازندران مقصد مهاجران! طبعات مهاجرت بی برنامه چیست؟ مازندران یکی از مقصد های مهمانان ناخوانده و مهاجران می باشد این امر نظم برنامه های مختلف اقتصادی و اجتماعی با نیاز ها و امکانات محلی را بهم می زند

وارش نیوز: اب یکی از بزرگتریننعمات خداوند برای مخلوقات و بقای حیات است امروزه کمبود آب شرب یکی از تهدیدات جامعه انسانی و مخصوصا کشور عزیزمان یران می باشد. وقتی واژه کمبود آب به گوش مان می رسد ناخودآگاه ذهن به ترسیم تنش آبی و بحران آب می پردازد.

علت مشکلات آب در جهان مخصوصا کشور های در حال توسعه و کشورمان حوادث طبیعی و دخالت انسانی می باشند که مقدار کل منابع اب شیرین به دلیل تغییرات آب و هوایی که موجب عقب نشینی یخچال های طبیعی کاهش جریان رودخانه و کوچک شدن دریاچه ها شده کاهش یافته است. در مشکل انسان ساز بسیاری از آبخوان ها (سفره های آب زیرزمینی)که بیش ازحد پمپ شده اند به سرعت پر نمی شوند.اگر چه کل منابع آب شیرین مورد استفاده قرار نگرفته است بسیاری آلوده  شور  نامناسب یا غیر قابل دسترسی برای  مصارف شرب  صنعت و کشاورزی شده اند و عدم مدیریت صحیح در منابع گوناگون مخصوصا آب طبعاتی داشته و دارد.

کم آبی در کشور جنبه های گوناگون زندگی اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می دهد که امروز یکی از آن مهاجرت منطقه ایی می باشد که این امر بدون برنامه و به صورت خودجوش از مناطق خشک به سمت سرزمین های معتدل و خوش آب و هوا تر است.

مازندران یکی ازمقصد های مهمانان ناخوانده و مهاجران می باشد که نظم برنامه های مختلف اقتصادی را بهم میریزدو به دلیل عدم برنامه از پیش طراحی شده در نحوه اشغال فضاو تعیین محل سکونت انسان ها و محل فعالیت هاو تجهیزات نظام اجتماعی و اقتصادی بهم میریزد و چالش بزرگ اجتماعی پیش روی مدیران و سکاندار آن جهت ارایه خدمات مطلوب می باشد. با توجه به محدودیت تاسیسات و منابع تامین و بستر های زیر بنایی و انفجار جمعیت منتظر اختلال اجتماعی و خطرات ناشی از آن باشیم.

باید با مدیریت خردمندانه فضا و نظارت و تخصیص عاقلانه جلوی این دگرگونی و اثرات آن را گرفت. دولت مردان باید فعال تر در جهت ایجاد هماهنگی و تعادل منابع و هدایت جهت گیری حضور یابند و برنامه ریزی جامع تری داشته باشند و موجبات بهزیستی افراد مناطق آسیب پذیر و مورد تهدید را فراهم آورند و به پیشگیری بپردازند . وگرنه بحران آموزش  بهداشت  مسکن  غذا و اشتغال اجتماعی در سرزمین های مهاجر پذیر حتمی است.

تیمور داداشی آبکسری

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر