امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۱۲ شناسه خبر : ۱۵۱۱۹

اثر کارگردان مازندرانی نامزد بهترین پویانمایی جشنواره محیط زیست فنلاند شد فیلم کوتاه پویانمایی «نوف» اثر کارگردان مازندرانی نامزد بهترین انیمیشن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم طبیعت و محیط زیست فنلاند Vasa Weildlife شد.

به گزارش وارش نیوز ؛ انیمیشن «نوف» که تا کنون در بیش از ۲۰ جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمد و موفقیت‌هایی کسب کرد پس از راهیابی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم طبیعت و محیط زیست فنلاند، در رقابت با ۹ اثر دیگر که به بخش پویانمایی این رویداد راه یافتند با نظر هیئت داوران به عنوان نامزد بهترین انیمیشن جشنواره معرفی شد.

اثر پویانمایی «نوف» که با کارگردانی زهرا خورشیدی، نویسندگی محسن غلامی و تهیه‌کنندگی مشترک زهرا خورشیدی و مهدی رنگرز تولید شده نیز در بخش فیلم کوتاه سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران پذیرفته شده است.

این اثر ۶ دقیقه‌ای موضوعی محیط زیستی و نگاهی جهان‌شمول به این حوزه دارد که پیش از این در یک جشنواره خارجی نیز اکران شده بود و نخستین حضورش در جشنواره‌های داخلی با اکران در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران رقم می‌خورد.

مهسا یزدانی، ربابه هاشمی‌نسب، زینب کریمی، کوشا یوسفی(انیماتور)، رضا آخوندزاده(کامپوزیت و تدوین)، هانی نظریان(موسیقی)، مهدی یکتا (صداگذاری)، مهسا یزدانی(استوری ریل)، شیوا ابوطالب‌پور، لیلا یادگاری، راضیه نجفی‌پور و زینب کریمی(رنگ‌آمیزی)، مهدی شیخ اسدالله(طراح زمینه) و سمیرا خورشیدی و سولماز گلدوست(طراح پوستر و لوگو) عوامل تولید این اثر پویانمایی هستند و پخش بین‌الملل اثر را نیز حمیدرضا محمودیه و حمیدرضا مزرعه خطیری بر عهده دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم طبیعت و حیات وحش واسا هر ۲ سال یک بار در شهر واسا در ساحل غربی فنلاند برگزار می‌شود. افزایش آگاهی عمومی در مورد زمین و همچنین شرکت در گفت‌وگوی جهانی درباره طبیعت و محیط زیست از طریق فیلم‌های منتخب مهم‌ترین اهداف این رویداد هنری-محیط زیستی است.

از این کارگردان مازندرانی چندی پیش اثر پویانمایی (انیمیشن) SWOLLEN / «متورم» نیز تولید شده و تا کنون در چند جشنواره معتبر خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت. این انیمیشن چندی پارسال در چهل‌وهفتمین دوره جشنواره cinanima پرتغال که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های پویانمایی جهان و ورودی جشنواره اسکار محسوب می‌شود اکران شد.

زهرا خورشیدی آثار پویانمایی دیگری همچون چشمه مهر، پرواز جان، در آن اتاق تاریک، خاطره ماندگار، قاصدکی برای تو، آخرین امضا، نقطه صفر پیچک‌ها، آمی دتر، رویای کاغذی، تشنگی و رخداد نیز کارگردانی کرده که حاصل حضور این آثار در جشنواره‌ها کسب چهار جایزه داخلی و حضور سه اثر در دو جشنواره خارجی بود.

کسب رتبه سوم بخش پویانمایی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی و همچنین رتبه سوم نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر با انیمیشن «آمی دتر» (دختر عمو)، کسب تندیس بهترین جانبخشی در آثار پویانمایی پنجاه‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان برای تولید انیمیشن «رویای کاغذی»، کسب رتبه بهترین اثر پویانمایی و بهترین کارگردانی از جشنواره سراسری بسیج تهران برای اثر «نقطه صفر پیچک‌ها»، کسب رتبه بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن از جشنواره پویانمایی هشت مشهد برای اثر «خاطره ماندگار» و کسب رتبه سوم پویانمایی از جشنواره رضوی گرگان برای اثر «چشمه مهر» از دیگر عناوین کسب شده توسط این انیماتور مازندرانی هستند. راه یافتن پویانمایی «رویای کاغذی» به جشنواره‌ بین‌المللی کودک هندوستان و جشنواره میامی و دو اثر «تشنگی» و «رخداد» درجشنواره محیط زیست ایتالیا نیز در کارنامه خورشیدی ثبت شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر