امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۱/۱۶ - ۱۳:۴۱ شناسه خبر : ۱۴۷۷۰
­سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ایران خبر داد ؛
تامین خون مورد نیاز بیماران در تعطیلات نوروزی ­سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ایران، از اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف تأمین خون مورد نیاز بیماران خبر داد.

به گزارش وارش نیوز، شهرام میرزایی گفت: سازمان انتقال خون ایران برای تأمین ذخایر خون مورد نیاز در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان طرح سلامت نوروزی را اجرا کرد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی کاهش استقبال مراجعین و به تبع آن کاهش ذخایر خون به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان با استفاده از تجربیات سال‌های قبل، طرح سلامت نوروزی با هدف افزایش میزان ذخایر خون به اجرا در آمد.

میرزایی تصریح کرد: در این طرح فعالیت مستمر رسانه‌ای به صورت هماهنگ در ستاد مرکزی و ادارات انتقال خون تمامی استان‌های کشور در جهت بهره گیری از پتانسیل رسانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون تاکید کرد: طی این مدت وضعیت استان‌هایی که در برخی روزها با کاهش سطح ذخایر خون نسبت به میزان نیاز استان مواجه بودند به صورت مستمر پایش شد و با بهره گیری از سامانه ثبت و پایش روزانه میزان خونگیری و موجودی مراکز اهدای خون کشور، به نیاز این استان‌ها پاسخ داده شد.

میرزایی گفت: در این مدت با بهره برداری از ظرفیت شبکه ملی خون رسانی کشور، تعداد ۷ هزار و ۱۴۴ واحد خون از استان‌های معین برای استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و خوزستان تأمین و ارسال شد.

وی تاکید کرد: با اجرای موفق این طرح میانگین موجودی ذخایر کشور در ۱۹ روز ۶.۵ بود و خوشبختانه بیماران نیازمند به خون با مشکلی در دریافت خون مورد نیاز خود مواجه نشدند.

میرزایی از حمایت بی دریغ اهدا کنندگان خون، تلاش و تکاپوی بی وقفه همکاران سازمان و همکاری رسانه‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌ها و سمن‌ها در تأمین خون و فراورده‌های مورد نیاز بیماران تقدیر و تشکر کرد و از اهداکنندگان مخصوصاً جوانان و بانوان دعوت کرد در سال جدید با اهدای خون مستمر بیش از پیش به عنوان شهروند مسئولیت پذیر و نجاتگر مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر