امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۵:۱۹ شناسه خبر : ۱۴۶۹۲
وزير آموزش و پرورش:
تعطيلات زمستانی را از لحاظ كارشناسی قابل بررسی می‌دانم رضامراد صحرايي با بيان اينكه تعطيلات زمستاني را از لحاظ كارشناسي قابل بررسي مي‌دانم، گفت: مطالعات نشان داده است در شرايط آلودگي هوا، كشورهاي مختلف كمتر به تعطيلي مدرسه‌ها روي مي‌آورند و سعي مي‌كنند صنايع آلاينده را تعطيل كنند و همينطور دستورالعمل فعاليت در آلودگي هوا دارند.

رضامراد صحرايي وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با وارش نیوز، در پاسخ به اين پرسش كه «با تعطیلات ناشی از آلودگی هوا یا بارش برف چه باید کرد؛ آیا آموزش مجازی(شاد) کافی است؟»، اظهار كرد: ما در مقاطعي كه با آلودگي هوا مواجه هستيم بايد راهكاري را انتخاب كنيم كه حداقل آسيب را به مدرسه‌ها بزند. وي ادامه داد: خوشبختانه امسال وقتي كه براي نخستين بار در آبان، برخي مدارس اصفهان بر اثر آلودگي هوا تعطيل شد، رئيس جمهور در دولت به همگي تذكر داد كه مدرسه بايد آخرين جايي باشد كه بسته مي‌شود و اولين جايي باشد كه بازگشايي مي‌شود؛ در نتيجه موضوع اصلاح آيين‌نامه تعطيلات ناشي از آلودگي هوا در دستور كار قرار گرفت و معلوم شد كه براي ارتقاي كيفيت آموزش بايد دستورالعمل‌هاي فعاليت در آلودگي هوا تدوين شود نه آنكه مدرسه‌ها تعطيل شود.

در شرايط مشابه، كشورهاي مختلف كمتر به تعطيلي مدرسه‌ها روي مي‌آورند

صحرايي افزود: مطالعات نيز نشان داده است كه در شرايط مشابه، كشورهاي مختلف كمتر به تعطيلي مدرسه‌ها روي مي‌آورند و سعي مي‌كنند صنايع آلاينده را تعطيل كنند و همينطور دستورالعمل فعاليت در آلودگي هوا داشته باشند.وي با اشاره به اينكه چندين راهكار براي حل اين مسأله وجود دارد، اضافه كرد: اصلي‌ترين آْن، اجراي قانون هواي پاك است كه در صورت اجرا قطعا آلودگي هوا به‌گونه‌اي نخواهد بود كه مدارس ما را به تعطيلي بكشاند. وزير آموزش و پرورش در واكنش به اين جمله كه «برخی افراد یکی از راه حل‌ها را تعطیلات زمستانی می دانند»، گفت: موضوع تعطيلات زمستاني، ارتباط مستقيمي با آلودگي هوا ندارد؛ اگرچه در زمان آلودگي هوا، اين مسأله بيش از هر زمان ديگري مطرح مي‌شود. وي ادامه داد: بنده در ماه مهر مكاتبه‌اي با رئيس سازمان محيط زيست داشتم و از ايشان الگوي زماني آلودگي‌هاي هوا را تقاضا كردم تا بر اساس آن، پيش‌دستانه نسبت به اعمال برخي از محدوديت‌ها اقدام كنيم.

تعطيلات زمستاني را از لحاظ كارشناسي قابل بررسي مي‌دانم

صحرايي اضافه كرد: ايشان پاسخ داد و اعلام كرد كه الگوي آلودگي هوا، چندان الگوي قابل پيش‌بيني نيست و دامنه آن، بين يك تا دو ماه است؛ در نتيجه تعطيلات زمستاني ضرورتا بهترين راهكار نيست گرچه بنده اين موضوع را از لحاظ كارشناسي قابل بررسي مي‌دانم.

مي‌توان اختيارات بيشتري را به استان‌ها داد تا متناسب با اقليم خود، در مورد زمان شروع سال تحصيلي تصميم‌

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه آنچه مهم‌تر از تعطيلات زمستاني است، بحث اصلاح تقويم آموزشي مدرسه است، اظهار كرد: اين تقويم مصوبه مجلس است و صرفا از طريق مجلس شوراي اسلامي قابل اصلاح است. وي افزود: بنده معتقدم مي‌توان اختيارات بيشتري را به استان‌هاي كشور داد كه متناسب با اقليم خود، در مورد زمان شروع سال تحصيلي و زمان پايان آن، تصميم‌گيري كنند. صحرايي گفت: سند تحول هم بر دادن اختيارات 10 تا 20 درصدي به مناطق مختلف جهت اجراي برنامه‌هاي متناسب با بوم و اقليم خودشان، تأكيد دارد.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر