امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۰:۴۳ شناسه خبر : ۱۴۵۳۲

هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی از دوشنبه تا ظهر چهارشنبه ناامن است وارش نیوز- هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان از عصر امروز دوشنبه تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری را ناامن اعلام کرده است.

 هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل‌گیری جریان‌های شمالی، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۳.۵ و در مناطق دور از ساحل نیز تا چهار متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی، شناورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای نیمه سنگین، اختلال در فعالیت های بندری، احتمال آسیب به فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی را نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در اخطاریه خود علاوه بر تاکید به اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت های فرا ساحل و فعالیت های سکوهای نفتی، هرگونه فعالیت های تفریحی، شنا و شیلاتی را ممنوع و توصیه کرد که شناورهای نیمه سنگین نیز در طی این مدت از تردد خودداری کنند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

 

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و وزش باد گرم و از شب بتدریج با افزایش ابر، وزش باد از سمت غرب استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و در روز سه شنبه در مناطق غربی ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، گاهی با رگبار باران و وزش باد و در نیمه شرقی را نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه در مناطق غربی ابری، در ارتفاعات مه آلود، بتدریج با بارندگی، کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مرکزی و شرقی نیمه ابری، از بعدازظهر ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده و وزش باد و از شامگاه چهارشنبه تا روز پنجشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارندگی، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و احتمال رعد و برق و از اواخر روز با کاهش ناپایداری و در مناطق سردسیرکوهستانی با بارش باران و برف همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر