امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۶ - ۱۰:۰۹ شناسه خبر : ۱۴۵۲۰

بلاگری به هر قیمتی؟! وارش نیوز/ این روزها بسیاری از افراد، حتی در خانواده و اطرافیان ما درگیر به اشتراک گذاشتن روزمرگی های خود شده اند که امروزه به یک شغل پردرآمد تبدیل شد. اما سوال اینجاست به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی به چه قیمتی؟!

 

برخی از این بلاگرها به این نوع فعالیت عشق می ورزند! حتی بیشتر از عشق ورزیدن به اعضای خانواده خود چه از همسر باشد چه فرزند یا حتی پدر و مادر، از نظر برخی افراد عادی به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی یک نوع بیماری یا کمبود در زندگی است، اما آیا این از نظر خود بلاگرها مورد تایید است یا خیر؟!

این اشخاص به گفته خودشان برای تولید محتوا از خواب و خوراک خود زده و فقط به سمت زیبایی و پوشیدن لباس های به روز و مارک کشیده شدند و برخی نیز برای خوش اندام تر به نظر رسیدن جراحی های سنگین و بعضاً خطرناکی را انجام می دهند و این کار را برای جذب هر چه بیشتر فالور انجام می دهند.

آیا از نگاه کاربران اینستاگرام انجام هر کاری جذاب است یا خیر!! اما هر چه هست به یک برنامه روتین برای کاربران تبدیل شده است که قبل از پاشدن از رختخواب خود اول به سراغ بلاگرها بروند تا شده حتی از یک استوری آنها رد نگذرند و بعد به سراغ خوردن صبحانه بروند و آماده شوند برای شروع یک روز جدید...

 در سالهای قبل از این موضوع افراد بعد از بیدار شدن اول به سمت شکرگذاری و بعد برنامه ریزی برای شروع یک روز جدید می پرداختند. اما حالا داستان کار به کلی تغییر کرد و با سرعتی غیر قابل کنترل به سمت غرق شدن در فضای دروغ مجازی پیش می رویم و الان درست زمانیه که باید گفت «به کجا چنین شتابان!!؟».

موضوع اینجاست پیگیری زندگی یک سری افراد دقیقا شبیه پیگری فوتبال است که جام و پول های میلیاردی را کسایی دیگر می گیرند اما بستن کار و کاسبی حین برگزاری فوتبال را کسایی دیگر انجام می دهند.

درسته خیلی از بلاگر ها از طریق همین طریق پیج های خود به نون ونوایی رسیدند و برخی هم سوء استفاده هایی هم از طریق سایت های شرط بندی انجام دادند. چرا ما انسان ها با وجود دانستن اینکه زندگی اشخاص در فضای مجازی دروغی بیش نیست! یا حتی پیگیر بودن زندگی دیگران چه بدرد زندگی خودمان می خورد همچنان از کار و زندگی خود زده و آنها را دنبال می کنیم. به قول یکی از بلاگرها که میگه: «اونقدری که سرتون تو زندگی ماست، اگر سرتون تو زندگی خودتون بود الان برای خودتون کسی بودین» با وجود ت۰یکه های که خودشان به فالورهایشان می اندازند باز هم این کاربران فضای مجازی درس عبرت نگرفته و آن را موضوعی نشاط آور می دانند.

اکثر کسانی که فضای مجازی را از نان شب واجب تر می دانند می گویند ما در زندگی دلخوشی نداشته و به فضای مجازی پناه آورده ایم . بله این حرف، حرف کاملا درست و بجایی است زیرا شما وقتی برای فراهم کردن یک زندگی خوش را ندارید چشمتان به غیر از صفحه گوشی چیز دیگری را می بیند؟!! آیا از اتفاقات پیرامون خود خبر دارید؟

فضای مجازی سبب طلاق های عاطفی گشته و این نیز مسبب اصلی پیری و کاهش جمعیت است با وجود اینکه مدتیست بنا به دلایلی تلگرام بعد از آن واتساپ و اکنون نیز اینستاگرام فیلتر شده است برخی معتقدند این نیز برای بفروش رساندن فیلتر شکن های خودشان است. آیا این درست است یا برای پیشگیری از پیشروی های معضلات اجتماعی محسوب می شود.

 

سمانه صادقی- خبرنگار و فعال اجتماعی-فعال عدالت جنسی و مفاهیم و شاخص ها

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر