امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۵/۵ - ۰۲:۰۰ شناسه خبر : ۱۴۴۴۲

سایه چتر امنیت پلیس بر عزاداران حسینی/ نیازمند حذف فاصله‌ها بین مردم و پلیس هستیم پلیس با تبعیت از فرهنگ علوی و فرهنگ عاشورایی توانسته است حمایت مردم را در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی به خود جلب و فرآیند جامعه پذیری آنها را طوری هدایت کند که برای رفتار قانونمند و مطابق ارزش ها و هنجارهای بی نیاز از حضور پلیس باشند.

وارش نیوز// نیروی عظیم و از خودگذشته فراجا به رغم همه مشکلات و تنوع معضلات و با وجود همه بی مهری ها و کمبودها و محدودیت ها بویژه در ماه های اخیر بر تمام آن ها فائق آمده و از اصول خویش عقب نشینی نکرده است.

عملکرد پلیس و چالش های پیش روی آن همواره از استانی به استان دیگر و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، از مرزهای غربی کشور و ورود افراد تروریستی وضد امنیتی گرفته تا مرزهای شرقی و ورود قاچاقچیان مواد مخدر و آسیب ها و جرایم مختلفی که هر روز شاهد نوآوری در اعمال ارتکاب به جرم و آسیب هستیم در داخل کشور، نا امنی هایی را برای ما دامن زنند.

از همین رو وظیفه و مسئولیت پلیس را سنگین تر می کند و گاهی با درگیری ها و مقابله با اشرار و قاچاقچیان و بر هم زنندگان نظم و امنیت شهدایی را تقدیم این نظام می کنیم که اگر پلیس نبود و این چرخه و سایه امنیتی بر سر مردم حاکم نمی شد امکان فعالیت در حوزه های اقتصادی،اجتماعی ،نظامی و سیاسی کشور نیز وجود نداشت .

لذا امروز ما دارای یک امنیت کاملی هستیم که فراجا پرچمدار این امر است و سایه امنیت را در سراسر کشور پوشانده است .

پلیس طی سال های اخیر با رشادت ها و شهادت های مظلومانه خود به وضوح نشان دادند که استعداد تبدیل شدن به نیروی قدرتمند و با ضابطه را در سطح جامعه دارا هستند، هر چند که هیچ کس و هیچ گروهی نمی تواند منکر وجود برخی ضعف ها و محدودیت ها در داخل این مجموعه خدمتگزار باشد .

واقعیت این است که برای دستیابی به جامعه ای امن و آرام و قانونمند نیازمند حذف فاصله ها بین مردم و پلیس هستیم ، هر چه قدر این فاصله ها سیر منفی بپیماید دور نمای دستیابی به جامعه ای با امنیت تر و منضبط تر ،روشن تر و نزدیکتر خواهد بود .

امروز هم که در ایام ماه حزن و اندوه محرم قرار گرفته ایم و سراسر کشور عزیر ما غرق در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان است با برپایی هیئت های مذهبی و برپایی موکب های عزاداری با حضور شبانه روزی ماموران انتظامی در مساجد ،تکایا، حسینیه ها ، اماکن مذهبی و حتی خیابان ها عزاداری ها در کمال آرامش و امنیت برگزار می شود.

امروزه بر کسی پوشیده نیست که پلیس در خط مقدم برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارد و گستره خدماتی آن نیز سرتاسر پهنه جغرافیایی کشور را در بر می گیرد، این موضوع خود زمینه ارتباط ماموران انتظامی را با اقشار مختلف جامعه را بوجود آورده است و گستره دامنه مشترک پلیس با مردم موجب نوآوری ،خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می شود .

پلیس در واقع با تبعیت از فرهنگ علوی و فرهنگ عاشورایی توانسته است حمایت مردم را در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی به خود جلب کند و با همکاری سایر دستگاه ها به ویژه متولیان امورفرهنگ و آموزش جامعه ،فرزندان این مرز و بوم را به گونه ای پرورش داده و فرآیند جامعه پذیری آنها را طوری هدایت کند که برای رفتار قانونمند و مطابق ارزش ها و هنجارهای بی نیاز از حضور پلیس باشند.

نگارنده: سرهنگ سیدجعفر ساداتی – معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر