امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱/۲۰ - ۱۲:۰۸ شناسه خبر : ۱۴۱۵۱

طوفان مازندران را درنوردید/ قطعی برق برخی مناطق استان وارش نیوز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع طوفان و باد شدید شب گذشته و قطعی برق در برخی نقاط این استان گفت: اکنون گروه های ارزیابی در شهرستان های مختلف در حال بررسی میزان خسارت به وجود آمده ناشی از وقوع این بلیه طبیعی هستند.

 

حسینعلی محمدی شیرکلایی با بیان این که، طوفانی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت شب گذشته بیشتر مناطق استان را درگیر کرد، افزود: وزش باد که از عصر روز شنبه از سمت مناطق غرب مازندران شروع شد به تدریج تمامی اوج گرفت و شب گذشته نقاط مختلف استان را در برگرفت.

این مقام مسوول اضافه کرد: طوفان باعث قطع برق در مناطق شهری و روستایی رامسر، چالوس، نوشهر، بابلسر، نکا، ساری و بهشهر شد که با تلاش نیروهای مربوطه برق برخی مناطق یاد شده وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در خصوص میزان دقیق خسارت های وارده ناشی از طوفان و باد شدید گفت: هم اکنون کارشناسان بحران در حال ارزیابی و جمع بندی خسارت‌های احتمالی هستند.

وی اظهار داشت : براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران حداکثر سرعت وزش باد شب گذشته مربوط به شهرستان نوشهر با ۸۶ کیلومتر برساعت بود.

 

اداره کل هواشناسی مازندران روز گذشته هشدار سطح زرد اعلام کرد که در این اطلاعیه علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به کشاورزان نیز توصیه شده است نسبت به بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج در طی این مدت اقدام کنند. هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و از شب با وزش باد شدید موقتی و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با بارش پراکنده باران همراه خود بود. شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما بویژه در ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید و از شامگاه پنجشنبه در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی پیش بینی شده است.

هواشناسی برای روز جمعه نیز آسمانی نیمه ابری همراه با کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است. داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۳.۴ و ایزدشهر نور با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر