امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۱۱:۳۸ شناسه خبر : ۱۳۹۱۲

حمایت مالی و جانی گاز مازندران با پوشش بیمه حوادث مشترکین وارش نیوز/ مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی، همه مشترکین خانگی و تجاری، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.

  "قاسم مایلی رستمی" با بیان مطلب فوق گفت: تمامی مشترکین خانگی شهری، روستایی، سکونت گاهی عشایری و تجاری با پرداخت حق بیمه بر روی صورتحساب خود، در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی بیمه شدند.

 

وی بیان کرد: بر اساس قانون بودجه کل کشور، از قبوض گاز هر واحد مشترکین گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ ۲۰۰ تومان، روستایی ۱۰۰ تومان، تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان به عنوان حق بیمه اخذ می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد : براساس قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه تعاون تعاونی، کلیه مشترکین گاز طبیعی تحت پوشش بیمه خسارت‌های مالی و جانی (اعم از فوت، نقص عضو، از کار افتادگی کلی و جزیی هزینه‌های پزشکی) ناشی از گاز طبیعی (اعم از حوادث انفجار، آتش سوزی و مسمومیت) قرار گرفته اند.

 

مایلی رستمی افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کارافتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه حداکثر تا مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال است.

 

وی خاطرنشان کرد: حداکثر جبران خسارت‌های مالی به واحد مسکونی نیز به ازای هر واحد مسکونی آسیب‌دیده حداکثر تا ۲ میلیارد ریال مقرر شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران درباره شیوه استفاده از بیمه گاز مشترکین نیز توضیح داد: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشا گاز شهری مراتب را به امداد ۱۹۴ یا نیرو‌های گازبان در روستا‌ها اطلاع داده تا پس از انجام مقدمات قانونی از بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند. 

 

وی گفت: شرکت گاز هم موظف است ظرف ۱۵ روز کاری پس از کسب اطلاع از وقوع حادثه آن را به بیمه اعلام کند.

 

مایلی رستمی پرداخت هرگونه غرامت در حوادث مرتبط با گاز طبیعی را منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد و گفت: بیمه تعاون تعاونی موظف است حداکثر تا ۱۵ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

 

وی همچنین اعلام کرد: ملاک محاسبه و پرداخت حق بیمه مشترکان صورتحساب‌های صادره گازبها است.

 

گفتنی است در استان مازندران یک میلیون و  604 هزار مشترک مصرف کننده گاز طبیعی بوده و از خدمات ارزنده این شرکت بهره مند می باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر