امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۹/۱۶ - ۱۶:۲۰ شناسه خبر : ۱۳۷۹۳
رئیس کل دادگستری مازندران:
۲۰۰ هزار فقره پرونده قضایی راکد در مازندران امحا شد وارش نیوز- رئیس کل دادگستری مازندران از امحای بیش از ۲۰۰ هزار فقره پرونده راکد در دادگستری استان خبر داد و برای تعیین تکلیف پرونده های راکد ضرب الاجل تعیین کرد.

 حجت الاسلام محمدصادق اکبری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته، ۲۲۸ هزار و۲۴۴ فقره پرونده از موجودی پرونده‌های بایگانی راکد دادگستری استان که غیر ضروری بود پس ازثبت و اسکن اوراق برای امحا به اداره اسناد تحویل داده شده است.

وی افزود: در ۸ ماه گذشته ۵۲ هزار و ۴۵۶ فقره از پرونده های دادگستری استان فرم گذاری، پالایش ونیز ۹۴۵ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده اسکن و همچنین ۸۶۸ هزار و۲۱۶ فقره پرونده نیز ثبت و ورود اطلاعات شد وبراین اساس ۴۵۸ متر از فضای دادگستری نیز آزاد شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران عملکرد بایگانی راکد استان را خوب و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وسعت و پهناوری استان وتعداد زیاد حوزه‌های قضائی اقدامات خوبی صورت گرفته است البته برخی مشکلات و اشکالات وجود دارد که با هماهنگی و همفکری وتلاش همکاران مرتفع خواهدشد.

حجت الاسلام اکبری با انتقاد از برخی حوزه‌های قضائی برای این حوزه‌ها ضرب الاجل تعیین کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های بایگانی راکد خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مکانیزه کردن پرونده‌های راکد در راستای حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از مفقودی پرونده‌ها مؤثر است و در طرح مذکور، پرونده‌های ضروری و غیرضروری از یکدیگر جدا و پرونده‌های غیرضروری معدوم و پرونده‌های مهم که ممکن است در سال‌های آینده برای استعلام دوباره به جریان افتد به صورت اسناد الکترونیکی نگه داشته می‌شوند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر