امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۸/۲۲ - ۱۷:۱۷ شناسه خبر : ۱۳۶۵۱
استاندار مازندران:
شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساختی پایانه نفتی نکا در دستور کار است وارش نیوز- استاندار مازندران گفت: شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساختی پایانه نفتی نکا با هدف توسعه روزافزون استان در دستور کار است.

سید محمود حسینی‌پور عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه نفتی نکا در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز با این بازدید آخرین وضعیت این پایانه نفتی و فعالیت های آن مورد ارزیابی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مجموعه ظرفیت خوب اقتصادی برای مازندران است که در سال ۱۳۸۳ برای سوآپ نفت و میعانات نفتی به بهره برداری رسید که باید از این امکانات بیش از پیش برای توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار مازندران: شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساختی پایانه نفتی نکا در دستور کار است

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: این پایانه نفتی ظرفیت انتقال نفت و میعانات نفتی به پایتخت و بالعکس را دارد و با توجه به سیاست های منطقه‌ای دولت سیزدهم و وجود اسکله و دیگر توانمندی ها، از این پایانه می توان در امر صادرات استفاده کرد.

حسینی پور تصریح کرد: متاسفانه سیاست دولت های گذشته به شکوفایی این بخش از اقتصاد کشور معطوف نبود و سال ها از این منبع و پایانه استفاده نشده بود.

استاندار مازندران گفت: متاسفانه برابر سیاست هایی که در دولت گذشته وجود داشت این مجموعه فعال نشد اما در دولت سیزدهم برای توسعه و رونق این پایانه تلاش خواهیم کرد.

حسینی پور تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم فعال کردن کریدور شمال به جنوب است و در یکسال گذشته با کشورهای منطقه رایزنی های خوبی انجام شد که به طور حتم از ظرفیت پایانه نفتی نکا برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

استاندار مازندران: شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساختی پایانه نفتی نکا در دستور کار است

 حسینی پور در این سفر شهرستانی از بخش اسکله، آزمایشگاه، مرکز کنترل کیفیت پایانه نفتی نکا بازدید کرد و همچنین رزمایش مهار آتش از سوی کارکنان این مجموعه انجام شد. به دلیل موقعیت استراتژیک کشور جمهوری اسلامی ایران در کنار دریای مازندران و همچنین به دلیل ایفای نقش محوری در انتقال و ترانزیت نفت خام کشورهای آسیای میانه به سایر کشورهای جهان، پایانه نفتی شمال در بندر بهشهر (نکا) احداث شده است.

پایانه ایجاد شده در این بندر در ۲۲ کیلومتری شهرستان نکا، در ساحل دریا قرار دارد. هدف اصلی از ایجاد این پایانه دریافت، ذخیره سازی، فرآورش و انتقال نفت خام کشورهای حوزه دریای خزر با عنوان طرح سوآپ است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر