امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۸/۲۴ - ۱۰:۰۲ شناسه خبر : ۱۲۰۰۴

اجرای ۴۶۷ ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۱۷ کتابخانه عمومی در استان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۴۶۷ ویژه برنامه در استان اجرا می شود.

آرزو ولی پور با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به درخشش مازندران در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره و اضافه کرد: مازندران بیشترین منتخب ملی را در این حوزه دارد و در آئین بزرگداشت هفته کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت از استان تقدیر می‌شود.

وی شمار کتابخانه های فعال استان را ۱۱۷ واحد ذکر کرد و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۴۶۷ ویژه برنامه در استان در قالب برنامه‌های استانی، شهرستانی و کتابخانه ای طراحی و تعریف شده است.

وی با اظهار اینکه اگرچه کرونا برای بخش‌های مختلف یک تهدید به شمار می‌رود، ولی در حوزه کتاب و کتابخوانی برای همکاران ما یک فرصت بود تا براساس شرایط موجود به اجرای برنامه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازند.

ولی با جشنواره ملی کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار مازندرانی در این جشنواره که به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های مازندران با اظهار اینکه سرانه کتاب و مطالعه در جامعه پایین است، یادآور شد: سرانه مطالعه در مازندران از میانگین کشوری بالاتر است و باید با شاداب سازی کتابخانه ها، به روزرسانی کتاب‌ها و اجرای طرح‌های مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه اقدام کنیم.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر