امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۸/۳ - ۱۰:۳۲ شناسه خبر : ۱۱۶۹۷

مخالف تغییر کاربری حتی یک وجب از اراضی صنعتی گیلان هستیم فرهاد دلق پوش، اظهار کرد: بیش از ۱۱ واحد در بخش اوراق فشرده و کاغذ و ۷۰ واحد پالت سازی در صنعت سلولزی گیلان فعال هستند.

فرهاد دلق پوش در جریان بازدید وجلسه بررسی صنایع نساجی و سلولزی گیلان که با سفر مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۱۱ واحد در بخش اوراق فشرده و کاغذ و ۷۰ واحد پالت سازی در صنعت سلولزی گیلان فعال هستند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه قدمت بسیاری از صنایع نساجی گیلان به دهه ۴۰ و ۵۰ برمی‌گردد که قریب به ۳۰ واحد در گیلان فعال می‌باشد اضافه کرد: مالکین برخی از این صنایع به دنبال تغییر کاربری بودند که به شدت با تغییر کاربری حتی یک وجب از اراضی صنعتی گیلان مخالف هستیم و اجازه آن را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و ابنیه ایجاد شده قبلی با هزینه‌های بالای امروز به راحتی قابل ساخت نیست تصریح کرد: با وجود امکانات مناسب صنایع موجود نساجی؛ نیازی به ایجاد زیرساخت جدید نیست فقط با تدوین برنامه راهبردی ، به روزرسانی ماشین‌آلات و جذب بازار؛ می‌توانند به ظرفیت تولید قبلی و شرایط مطلوب برسند.

دلق پوش تصریح کرد؛ لازم است دولت یک بار به صورت جهادی بنگاه‌داری بانک ها و موسسات غیر مرتبط صنعتی را تعیین تکلیف نماید تا از ظرفیت فریز شده اماکن و تجهیزات صنعتی برای فعال شدن چرخ تولید استفاده گردد تا از این شرایط حاکمیت بانک ها بر صنایع ؛ خارج‌ شویم.

رئیس سازمان صمت گیلان چالش‌های حوزه نساجی در گذشته؛ ورود بی رویه پوشاک به ویژه در دهه ۸۰ و برف؛ سنگین سال ۸۳ و ۸۶ و قاچاق زیانبار پوشاک را برشمرد و گفت: هم اکنون با سیاست‌های جدید حمایتی و مقابله با قاچاق در بخش نساجی و پوشاک و اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری ؛ تا حدودی مقرون به صرفه شده و مورد استقبال است.

فرهاد دلق پوش توسعه فعالیت‌ها و صدور مجوزهای صنعتی را منوط به دیده شدن زنجیره کامل تولید از تامین مواد اولیه قابلیت تولید و فروش و بازار دانست و گفت: هر صنعتی باید چشم انداز مناسبی برای حیات صنعتی در جهات مختلف داشته باشد تا با حجم صنایع به وجود آمده مشکل دار مواجه نشویم.

گفتنی است؛ مدیرکل دفتر صنایع نساجی پوشاک و سلولزی وزارت صمت از واحدهای صنعتی بازیابان محرر، آبفران شمال، کیسه بافی ثمین، تافته آرین، گروه صنعتی آرین سعید، ریسندگی خاور، ریسندگی و بافندگی فومنات و شرکت پوشش؛ به اتفاق رئیس سازمان صمت استان بازدید و درنشستی جهت هم اندیشی و بررسی چالشهای این صنایع با مدیران و اعضاء انجمن آنها با حضور کارشناسان تخصصی این بخش، شرکت کرد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر