امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۴۰۰/۸/۱ - ۱۵:۳۳ شناسه خبر : ۱۱۶۸۵
یادداشت میهمان/
چشم انداز ورزش استان مازندران با انتخـاب دکتر سجادی در دولت سیزدهم به عنوان وزیر ورزش و جوانان بسیار خوشبین هستیم که راه آغاز شده توسط مدیر جوان و توانمند همچون دکتر رنگرز در ورزش استان مازندران ادامه یابد، راهی که با سختی های فراوان آغاز شد و حالا در میانه آن طراوت و توسعه ای قابل لمس را در فضای ورزش استان احساس می کنیم.

بسیار امیدواریم با کسب مدال های اخیر کشتی گیران آزاد و فرنگی مازندران در رقابتهای جهانی ورزش استان مازندران بیش از این در میان استان های کشور بدرخشد. 

می گوید حال که هنرش گفتی عیب اش نیز بگو! 

اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران هنوز در زمینه افزایش و توسعه فضای سرانه ورزشی عقب مانده و این مقوله به پارامترهای بسیاری بستگی دارد پارامترهایی همچون بودجه های مصوب و فضای کافی برای تبدیل به کاربری های ورزشی.

در دنیای پیشرفته امروز، توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی با نیروهای انسانی سالم و کارآمد پیوندی ناگسستنی دارد. در این راستا تربیت بدنی و ورزش جایگاه مؤثری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به خود اختصاص می دهد. تجربه کشورهای موفق و پیشرفته ورزشی نمونه بارزی از این واقعیت می باشد.

در یک نگاه عمیق و اجمالی، کارکردهای ورزش و تربیت بدنی در یک مدل اجتماعی پیشرفته و سیستمی شامل ورزش پایه، ورزش همگانی، ورزش بانوان، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای در سه مفهوم ساده و اساسی و در عین حال یکپارچه خلاصه می‌شود که عبارتند از: سلامتی، دوستی و شادابی.

به عبارت دیگر، ورزش و تربیت بدنی پیشرفته به دنبال پرورش انسان هایی با این سه ویژگی برتر می باشد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز برای تحقق اهداف و آرمانهای ارزشمند خویش به چنین انسانهایی نیازمند است.

پیوند سلامتی، دوستی و شادابی در راستای خداجویی و عدالت محوری بی شک کیفیت و کارایی انسانها را در فعالیت‌های مختلف عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی به شدت ارتقا می‌بخشد. انسان‌های کارآمد و متعهد در نگاه بسیاری از صاحب نظران مشهور اجتماعی و ورزشی رکن رکین امر خطیر پیشرفت و توسعه در همه بخش های جامعه می باشند به طوری که هیچ عامل دیگری با آن قابل مقایسه نیست.

بنابراین توسعه اجتماعی و اقتصادی نیازمند ارتقا و توسعه ورزشی در جامعه است و لذا توجه ویژه مسئولان رده بالای جامعه به ورزش و تربیت بدنی و طرح‌ها و برنامه‌ها و بویژه مدیریت ارشد و فضای مدیریتی آن امری بسیار مهم به شمار می رود.

بررسی ها نشان می دهد از نظر بسیاری از دردمندان و نیروهای متعهد جامعه ورزش استان اعم از قهرمانان و نخبگان ورزشی، دبیران ورزش، کارشناسان تربیت بدنی در آموزش و پرورش، استادان و مدرسان علوم ورزشی در دانشگاه ها و خبرنگاران و نویسندگان ورزشی، مشکلات زیرساختی و انسانی بسیاری در همه پیکره ورزش اعم از ورزش پایه، ورزش همگانی، ورزش بانوان، ورزش قهرمانی و حرفه ای وجود دارد که تعیین یک تیم مدیریتی لایق و شیفته خدمت در راستای ترقی و توسعه ورزش کشور می تواند برای کاهش و زدودن آن حرف اول را بزند.

هر چند توسعه کشور در عرصه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و آموزشی و رسانه ای، خود تأثیر شگرفی بر پیشرفت و ترقی ورزش نیز بر جای می گذارد زیرا ورزش بازتاب جامعه و نظام اجتماعی است، اما انتخاب یک فضای مدیریتی شایسته، متخصص و پاسخگو برای چشم انداز و اهداف تربیت بدنی و ورزش از اهمیت فزاینده ای برخوردار بوده و می تواند کارکردهای بهداشتی، سلامتی، اقتصادی، تربیتی و فرهنگی آن را با سایر بخش های جامعه و نظام اجتماعی همسو نماید.

در حال حاضر انتخاب مدیران شایسته، پاک دست، کارآمد و آشنا با دردهای قدیمی و ریشه‌ای ورزش و همچنین ایجاد فضای مدیریتی سالم ورزشی و شیفته خدمت به مردم و نظام و همسو با دولت در واقع به مثابه خون جدیدی است که بر پیکره ورزش استان مازندران تزریق می‌شود. پیکره ای که همواره نحیف و نحیف‌تر شده است. این فرایند مدیریتی چنانچه خارج از دایره بسته مدیریت در سالهای اخیر انتخاب گردد، به طوری که به ریشه های پوسیده و آفات مدیریتی و انسانی موجود ورزش آگاهی داشته باشد، در یک جریان سالم و بکارگیری همه ظرفیت‌ها و همه نیروها در جایگاه واقعی و متناسب آنها می‌تواند مرهمی اساسی بر زخم‌های کهنه ورزش استان بوده و در میان مدت ورزش را در مسیر توسعه همه جانبه قرار دهد.

مرتضی اسدپور

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر