امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۸/۱ - ۰۸:۴۴ شناسه خبر : ۱۱۶۷۰

آئین تجلیل از دانش آموزان قاری و حافظ ممتازقرآنی قائمشهر با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران و آیت الله معلمی نماینده ولی فقیه در قائمشهر، آئین تجلیل از دانش آموزان قاری و حافظ ممتازقرآنی قائمشهر برگزار شد.

در جلسه شورای قرآنی آموزش و پرورش قائمشهر و آئین تجلیل از قاریان و حافظان ممتاز قرآنی در قائمشهر با حضور حضرت آیت الله معلمی امام جمعه قائمشهر، شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و اصغریان مدیرآموزش وپرورش شهرستان قائمشهر برگزار شد.

‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏ محمد ‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌شعبانی در این آئین ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم ، ولادت پیامبر را نقطه شاخصه حیاط بشر دانست و گفت: قرآن و اهل بیت دو نیاز ضروری و لازمه پیشرفت وترقی انسانی است وانسانها هیچگاه از کتاب و انسانهای دانا بی نیاز نبودند. 

وی باقدردانی از کار بزرگ حفظ قرآن، حافظان قرآن را پاسداران ارزشهای معنوی و سرمایه های بی بدیل جامعه اسلامی دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران قائم شهر را شهری مستعد و با پتانسیل بالا در قرآن و برنامه های قرآنی به‌ویژه حفظ دانسته و از برنامه ریزی برای این مراسم تقدیر وتشکر کرد.

اصغریان مدیر آموزش وپروش قائم شهر نیز در ابتدای این برنامه گفت: باهمه محدویت ها وسختی هایی که کرونا ایجاد کرد، کارهای فرهنگی و تربیتی تعطیل نشد و با طرح ها و برنامه ها ازسوی مربیان الحمدلله اتفاقات خوبی افتاد که جلسه امروز یکی از دستاوردهای این همت بلند می باشد. 

وی افزود: این مراسم، تجلیل از حافظین قرآن کریمی است که در مدت حدود ۵سال با زحمت و پشتکار به این مهم نائل آمدند.

این مقام مسئول تصریح کرد؛ در دارالقرآن ثقلین آموزش وپرورش شهرستان قائم شهر، در یک کلاس ۱۶ نفره به مربی‌گری همکار گرانقدر مهدی زاده در طول سه سال ۱۰ نفر از آموزش دیده‌ها حافظ کل قرآن شده‌اند و مابقی به فضل خدا تا پایان سال جاری حافظ کل قرآن خواهند شد که این کار بزرگ و افتخاری برای اهالی قرآنی شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر وعده داد: بزودی باهمت و حمایت همه متولیان تاثیر گذار دومین مراسم تجلیل از حافظین قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم حضرت آیت الله معلمی نیز سخنانی ایراد کرد.

وی قرآن را کتاب زندگی دانست و گفت: قرآن کتابی تنها برای خواندن نیست، قرآن اسراری دارد که برای فهم آن باید به اهلبیت پناه برد.

 امام جمعه قائمشهر ضمن ارج نهادن به این کار بزرگ و قدردانی از متولیان چنین کاری گفت: نتیحه چنین کارهای بزرگ و اثرگذار، محدود درفضای سربسته وکوچک نباشد، مردم را درجریان کارهای انجام شده قرار دهید و برای بهره مندی و قدرشناسی جهت تجلیل ازاین عزیزان درنماز جمعه برنامه‌ریزی شود.

در پایان این مراسم از سه نفر از حافظان برتر قرآن قائمشهر به صورت نمادین تجلیل به عمل آمد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر