امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۷/۱۸ - ۰۸:۰۰ شناسه خبر : ۱۱۵۲۳
رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران:
مدارس بالای ۳۰۰ نفر استان نیمه دوم آبان‌ماه حضوری می‌شوند رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس استان به صورت تدریجی، گفت: مدارس بالای ۳۰۰ نفر استان نیمه دوم آبان ماه حضوری می‌شوند.

«قاسم دراسرایی» در وبینار مدیران دوره اول و دوم متوسطه استان که صبح امروز با موضوع الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط بیماری کرونا برای سال تحصیلی 1401-1400 برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های مرتبط با بسته تعمیق و یادگیری، جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کرونا و پسا کرونا پرداخت.  

 

وی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس حفظ سلامت همکاران و دانش آموزان اولین اصل است اشاره کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا سیاست ما برای بازگشایی مدارس شروعی آرام و تدریجی است که برای اجرایی کردن  این مصوبه مدارس گروه عشایری و روستایی و شهری  با توجه به تعداد دانش آموزانی که دارند عمل می‌کنند.

 

دراسرایی در راستای تبیین شیوه بازگشایی تدریجی مدارس افزود: مدارس عشایری و روستایی تا 15 نفر از 3 مهر بازگشایی شده و مدارس زیر 30 نفر از هفته سوم مهرماه حضوری می شوند. همچنین مدارس شهری زیر 300 نفر از هفته اول آبان و مدارس شهری بالای 300 نفر از نیمه دوم آبان حضوری می شوند.

 

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی وقفه مدیران مدارس خاطرنشان کرد: مهمترین کار مدیران در شرایط کنونی پر کردن چک لیست بهداشتی در سامانه LTMS است تا طبق این چک لیست مجوز لازم برای بازگشایی مدارس از اداره هر شهرستان صادر شود و طبق آخرین گزارش بدست آمده تا کنون 3677 مدرسه وارد سامانه شده و 3399 مجوز از سوی ادارات برای بازگشایی مدارس صادر شد.

 

این مقام مسئول گفت: با شروع آموزش مجازی در عصر کرونا شکاف آموزشی عمیق بین یادگیرندگان مناطق برخوردار و کمتر برخوردار ایجاد شده است بدین منظور برآن شدیم تا بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کووید 19 و پس از آن را آماده کرده و به مدارس ارسال کنیم.

 

دراسرایی محتوای این بسته را شامل موارد زیر دانست: بازآموزی محتوای اصلی و مهم تعدادی از مواد درسی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان، توانمندسازی معلمان و ارتقاء شایستگی های آنها، قدردانی بیشتر از معلمان، ایجاد و فعال سازی شبکه ای از شرکای جدید در آموزش، حمایت از کانون تخصصی آموزش و یاددهی، ایجاد زمینه های لازم برای خودآگاهی دانش آموزان، و ایجاد زمینه های لازم برای روشنگری و آگاهی خانواده ها.

 

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش مازندران در خصوص ارزشیابی آغازین تصریح کرد: نحوه برگزاری ارزشیابی آغازین به زودی به مدارس ارسال شده و از روز پنجشنبه مورخ 22/7/1400 الی 29/7/1400 اجرا می شود.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر