امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۷/۱۴ - ۱۱:۴۹ شناسه خبر : ۱۱۴۸۵
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر خبر داد
وقف برای درمان زوج‌های نابارور در قائم‌شهر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر از وقف یک خیر برای درمان زوج‌های نابارور در این شهرستان خبر داد.

علی فتحی در نشست با خبرنگاران بمناسبت هفته وقف ضمن گرامی داشت این روز اظهار کرد: ۸۵۲ موقوفه در شهرستان قائمشهر موجود است که ۲۱۱ موقوفه منفعتی و دارای درآمد است.

وی افزود: همچنین ۲۸۸ موقوفه مربوط به مساجد، ۳۰۲ موقوفه مربوط به حسینیه و تکایا، ۳ موقوفه مربوط به فاطمیه و زینبیه و ۱۸ موقوفه دارالقرآن، دو موقوفه مدرسه و سه موقوفه به حوزه علمیه اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: قائم‌شهر ۱۰ هزار و ۱۷ رقبه دارای منفعت دارد.

فتحی در خصوص چگونگی هزینه موقوفات قائم‌شهر، عنوان کرد: ۹۴۴ میلیون تومان برای اجرای طرح تهیه دارو و درمان بیماران و کمک به نیازمندان، پنجاه میلیون تومان برای آزادی زندانیان، و بیش از ۴۰۰ میلیون برای تهیه و توزیع سبد کالا هزینه شد و علاوه بر آن چهار مورد جهیزیه به دختران نوعروس کم بضاعت داده شد.

فتحی اضافه و کرد؛ ۵۹ میلیون تومان برای ترخیص بیماران نیازمند و ۶۵۰ میلیون تومان برای مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهرستان هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر با بیان اینکه در سال جاری سه وقف جدید داشتیم که به ثبت رسیده است، گفت: بزرگترین موقوفه امسال مربوط به یک ملک مسکونی و تجاری به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان است که برای درمان زوج‌های نابارور و کمک به نیازمندان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه هیچ درآمدی از وقت به حساب دولت واریز نمی‌شود، بیان کرد: ۹۶ درصد از درآمد حاصل از وقف در خود شهرستان هزینه می‌شود و قائمشهر یکی از زیباترین وقف‌ها را داراست و تنوع در بحث آموزشی، بهداشتی. درمانی، و کمک به زندانیان و نیازمندان از عملکردهای مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

فتحی از توزیع ۴۰۰ بسته لوازم تحریر و کیف‌های مدرسه‌ای تحت عنوان طرح مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند خبر داد و افزود در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان تبلت خریداری و به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر