امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۵/۳۰ - ۰۸:۳۱ شناسه خبر : ۱۱۳۲۷

دانش‌آموزان به مدرسه بروند یا ...؟! مازندران- وارش نیوز/ با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر و واکسیناسیون تمامی افرادی که با دانش آموزان سروکاردارند بازگشایی به تعویق خواهد افتاد.


آغاز سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر خواهد بود اما با توجه به شرایط کرونایی امکان حضوری بودن ان تابع تصمیمات ستاد کرونا است، هرچند واکسیناسیون فرهنگیان اغاز شده اما بنظر می‌ رسد از انجا که سوش‌های جدید کرونا به سنین پایین نیز سرایت کرده است تا واکسیناسیون کامل اموزش حضوری منتفی باشد.


پیش از این علیرضا سعدی پور  از واکسیناسیون چند هزار معلم و نیروی اجرایی در آموزش پرورش خبر داد و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از مجموعه آموزش و پرورش  واکسن کرونا دریافت کردند.
وی درباره بازگشایی مدارس در مهرماه، گفت:  تصمیم بر این است که مدارس بازگشایی شود، اما با توجه به سوش های  جدید کرونا و پایین آمدن سن مبتلایان، آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس تابع ستاد کرونا کشور است.

قربانعلی سهرابی معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران  نیز در مصاحبه ای گفت : با تزریق دوز دوم واکسن کرونا به جامعه فرهنگیان مازندران، در صورت بازگشایی مدارس در مهرماه، بدن از ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا برخوردار خواهد شد.
وی گفت : مرحله نخست واکسیناسیون جامعه فرهنگی مازندران شامل معلمان، نیروهای اداری و آموزشی رسمی و غیررسمی از طریق هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی در ۲۵ مرکز از پیش تعیین شده انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران  از آن گروه از معلمان و دیگر شاغلان آموزش و پرورش که به هر علتی تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند ، خواست با توجه به فرصت به وجود آمده و گسترش موج پنجم بیماری کرونا، با مراجعه به مراکز از پیش تعیین شده نسبت به دریافت واکس اقدام کنند.
.
وی در ارتباط با واکسینه کردن سایر افرادی که به هر شکل با جمعیت دانش آموزی سر و کار دارند از جمله رانندگان سرویس مدارس نیز اظهار کرد : در صورت مشخص شدن فهرست رانندگان سرویس مدارس، مقرر شده است این افراد در شهریور ماه دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کنند.

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : با توجه به واکسیناسیون گسترده فرهنگیان مازندران علیه بیماری کووید ۱۹، خانواده ها نباید نگران بازگشایی مدراس در مهر ماه باشند و با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است بقیه جامعه فرهنگی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند، تا آن زمان واکسن کرونا را دریافت کنند.
وی هرگونه تصمیم مبنی بر زمان بازگشایی مدارس را منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد.


اما خبرها حاکی از آن دارد که در جلسه  ستاد ملی مقابله با کرونا. با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، اعضا پیشنهاد کردند، ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، نظیر تامین استاندارد‌های مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، انجام شده و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود.

بر این اساس سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر به تعویق خواهد افتاد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر