امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۷ - ۰۸:۴۶ شناسه خبر : ۱۱۳۱۴

قهرمانان خاموش خط آخر کرونا وارش نیوز/ عادی‌انگاری‌های مردم و عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و وضعیت را با یک فاجعه کرونایی همراه کرده است و در این میان کسی به فکر نیروهای خط آخر کرونا نیست و ضرورت دریافت اضافه کاری می‌تواند از خستگی آنها بکاهد.

این روزها که دفن و کفن و تغسیل اموات کرونایی آداب خاصی دارد و برای نمونه باید قبور متوفیان کرونایی حداقل دو متر عمق داشته باشد و غسل دادن آنها پس از فتوای مراجع بلامانع اعلام شد کمتر کسی حاضر می‌شود سلامت خود را به خطر انداخته و بدون هیچ چشمداشتی این کار شرعی و پر خطر را قبول کند اما مأموران ایثارگر تطهیر همچنان متواضعانه و مخلصانه و در سکوتی مظلومانه این کار را انجام می‌دهند.

ماموران تطهیر نیز که امور شرعی و غسل اموات را در بدترین شرایط انجام می دهند، انسان های ایثارگر و مظلومی هستند که حقشان ادا نمی شود.افراد زیادی در بخش‌های اداری، خدماتی، فضای سبز، رانندگان آمبولانس حمل متوفی، تدفین و غسل دادن اموات زیر نظر مدیریت آن کار می‌کنند که کمتر کسی از سختی کار آنها آگاه است و یا هرازگاهی به این افراد خسته نباشید می‌گوید و یا حتی در رسانه‌ها کمتر به خدمتگزاران این عرصه توجه می‌شود.

یحیی علی نژاد رئیس سازمان آرامستان شهرداری قائمشهر در این رابژه در گفت‌وچو با وارش با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌ها  از افزایش سه برابری فوتی‌های ناشی از کرونا مردادماه امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

 وی از هشدار سازمان آرامستان‌ها نسبت به افزایش تعداد فوتی‌های مردادماه امسال  نسبت به ماه‌های اول ورود ویروس کرونا خبر داده و گفت: مرداد ماه هنوز به پایان نرسیده، اما  تعداد خدمات ارائه شده در سازمان آرامستان ها نسبت به ۱۷ ماه گذشته رمورد زده است.
وی با اشاره به اینکه امار فوتی ها از ۱۲ فوتی به بیش از ۱۵ نفر در روز رسیده است، اظهار کرد: افزایش تعداد درگذشتگان، پایین آمدن سن درگذشتگان کرونایی یا فوت بعضاً خانوادگی بر اثر کرونا در فاصله بسیار کم از یکدیگر، و همچنین فوت یک زن و شوهرجوان بر اثر کرونا که در چند روز گذشته اتفاق افتادشرایط روحی سختی را علاوه بر شرایط سخت کاری بر پرسنل آرامستان ها تحمیل کرده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قائمشهر یادآور شد: برای ارائه خدمات به خانواده‌ها و بجا آوردن شرعیات درگذشتگان (تغسیل، تکفین، تدفین و حمل و نقل) روزهای سختی را قهرمانان خاموش آرامستان ها  و مظلومیت این قشر را شاهدیم  همچنان در شرایط بحرانی و بدون تعطیلی هستند و از ساعت۸ صبح تا هر ساعتی که فوتی باشد در محل کار اماده باش هستند و ضرورت افزایش دریافتی و اضافه کاری شاید بهشی از زحمات انها را جبران‌کند.

علی نژاد از شهروندان و خانواده‌های متوفیان درخواست کرد: پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و عدم تجمع در آرامستان ها برای کاهش شیوع بیماری کرونا دلتا همچنان مورد انتظار است.

وی درباره مکان تدفین کرونایی ها گفت: در ارامستان های بزرگ بخشی به طورجداگانه برای فوتی های مرونایی در نظر گرفته  شده اما در ارامستان‌های کوچک اینگونه نیست و مردم سعی کنند  از حضور در ارامستانها پرهیز کرده و در صورت حضور حتما پروتکل ها را رعایت کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر