امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۵ - ۱۲:۲۸ شناسه خبر : ۱۱۲۷۶

آماده‌باش کامل نیروهای امدادی در گلستان گلستان- وارش نیوز/ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به برافروختن آتش‌ در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.


در این اطلاعیه از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، خواسته شده از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی به طور جدی خودداری کنند.
در ادامه همچنین تأکید شده است تا همه مردم از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی خودداری کنند.
در این اطلاعیه تأکید شده که مردم از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رها کردن مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند چرا که این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع گردیده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کند.
در این اطلاعیه آمده است: تمامی نیروهای منابع طبیعی از ابتدای تیرماه در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان فصل گرما هوا و کاهش درجه حرارت، به‌صورت آماده‌باش خواهند بود
اداره کل منابع طبیعی گلستان اعلام کرد که همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.
رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه تردد خودروهای با پلاک بومی درون استان مجاز است، گفت: به موجب مصوبه اخیر ستاد کرونا، از ساعت ۱۲ دیروز، ۲۴ مرداد تا ساعت ۱۲ شنبه ۵ شهریور ورود خودروهای با پلاک غیربومی به گیلان ممنوع است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر