امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۱۳:۵۶ شناسه خبر : ۱۱۱۸۰

اعضای شورای ششم شهرهای مازندران با وظایف خود آشنا شدند ساری - وارش نیوز- اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای مازندران روز چهارشنبه در نشست ویدیوکنفرانسی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران برگزار شد ، با وظایف خود در پارلمان شهری آشنا شدند.

به گزارش وارش نیوز، تعداد اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای مازندران ۳۴۱ نفر در ۶۳ نقطه شهری است که ۱۹ نفر آنان را زنان تشکیل می دهند.

شورای شهرهای مازندران در دوره پنجم ۳۱۹ عضو اصلی در قالب ۵۸ نقطه شهری داشت.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه آموزشی اعضای جدید شورای اسلامی شهرهای استان ، مهم ترین وظیفه آنها را راهبری مدیریت شهری و توسعه متوازن تمام نقاط شهر  برشمرد و تاکید کرد : ملاک تصمیم شوراها در همه امور، قانون باشد. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان افزود : اعضای شورای اسلامی شهر باید در حیطه اختیارات قانونی فعالیت و منافع شهر را در پارلمان شهری پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد ، اظهار داشت: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر در محور قانون گام برداشته و از حقوق مردم دفاع نمایند.

رازجویان آشنایی و افزایش آگاهی منتخبین مردم به قوانین و وظایف خود را اقدامی ضروری دانست و افزود : اعضای شورای شهر از تمام اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق شهروندان استفاده نمایند.

وی ادامه داد : شورا یک خرد جمعی و نهاد مدنی برخاسته از دل مردم است لذا جمهوری اسلامی ایران نظامی پویا و مردم‌سالار است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه توسعه تمام شهر باید اولویت شهرداری و شورا باشد، گفت : مصوبات شورای اسلامی شهر باید توسعه تمام نقاط و محلات شهری را در بر بگیرد.

وی افزود: اگر عضو شورا در مسیر فعالیتش، خدا ، وجدان و مردم را سه ناظر بر عملکردش بداند از مسیر واقعی خود منحرف نخواهد شد.

رازجویان با اشاره به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، گفت : برای انتخاب شهردار ملاک‌های قانونی وجود دارد لذا اعضای شورا می‌بایست در چارچوب قانون، شهردار را انتخاب کنند.

وی افزود : ایجاد درآمد پایدار ضرورت امروز شهرداری ها می‌باشد و ماده صد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود.

رازجویان اعضای شورای شهر را موتور محرک و مغز متفکر شهرداری دانست و گفت : اگر به شعار "ما می‌توانیم" اعتقاد داشته باشیم با ظرفیتی که قانون برای شورای شهر دیده می‌توان اقدامات موثری برای مردم انجام داد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در تصویب بودجه شهرداری، نظارت کافی داشته باشد، افزود : تنها با نظارت صحیح می‌توان شهرداری را در مسیر خدمت به مردم و پرهیز از حواشی هدایت کرد.

معاون استاندار مازندران گفت : زمانی یک شهر به نقطه ایده‌ال خواهد رسید که شورای شهر و شهرداری در زمان مناسب تصمیمات کارشناسی‌شده را اتخاذ و اجرایی نمایند.

وی عدم همراهی شورای شهر با شهردار را عامل کندی سرعت توسعه شهر دانست و افزود : گرفتن نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است و اعضای جدید شورای شهر به دنبال تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها نباشند.

رازجویان بر ضرورت تعامل شوراها با تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت : منابع درآمدی باید صرف توسعه شهر و حل مشکلات شهروندان شود نه اینکه صرف حقوق نیروهای تحمیلی به شهرداری گردد.

وی ارائه خدمات مطلوب به مردم را وظیفه شهرداری دانست و افزود : امور فرهنگی، بهداشتی، عمرانی، زیست‌محیطی، اجتماعی و... باید در برنامه شوراها و شهرداری‌ها دیده شود و در استای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی به مرحله اجرا درآید.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر