امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۴/۲۱ - ۱۳:۵۸ شناسه خبر : ۱۱۱۵۶

حجاب و عفاف ارمغان آور امنيت و آرامش وارش نیوز/ حجاب و عفاف سرمايه اي ارزشمند كه امنيت و آرامش را براي فرد به ارمغان مي آورد و براي انسان ها ارزش آفرين است....

 

خالق بشر بر تمامي اسرار و رموز آفرينش و عالم هستي آگاه است، خداوند متعال زيبايي، امينت، رشد و تعالي انسان ها به خصوص زن را در حجاب و عفاف دانسته و آيات قرآني ضرورت اين حكم الهي را به نحو شايسته و مطلوب تبيين كرده است.

حجاب و عفت سرمايه اي ارزشمند و سد محكمي در برابر آسيب پذيري ها و تهديدات است و عفت امنيت و آرامش را براي فرد به ارمغان می آورد و براي انسان ها ارزش آفرين است.

زن با عنصر حجاب اسلامى، نه تنها به تهذيب، تزكيه نفس و ملكات نفسانى پرداخته و قرب الهى را فراهم مى‏سازد، بلكه باعث گسترش روزافزون امنيّت اجتماعى و ايجاد زمينه‏اى برای رشد معنوى مردان مى‏شود .

دشمن امروز با تكيه بر شبكه هاي اجتماعي و ماهواره اي در صدد از ميان بردن ارزش حجاب و عفاف در بين مسلمانان علي الخصوص زنان است.

هميشه اين نكته مهم را مورد تأكيد قرار دارد كه حجاب محدويت و مانعي براي رشد و شكوفايي زنان نبوده، بلكه نوعي مصونيت براي اوست.

حفظ ارزش ها و كرامات انساني، مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب، پيشگيري از مفاسد فردي و اجتماعي، استيفاي نيروي كار در جامعه و آرامش و پايداري نهاد مقدس خانواده از مهمترين محسنات حجاب و عفاف است.

چگونه فرزندان را به عفاف و حجاب علاقمند کنيم؟

همه پدر و مادرها دوست دارند از بهترين داشته هايشان به فرزندانشان بدهند، يکي از داشته هاي مهم شما به عنوان والدين، سرمايه بزرگ عفاف و حجاب است .

براي علاقمند کردن فرزندانتان به اين مسئله سرنوشت ساز چند نکته را در نظر بگيريد :

وقت شناس باشيد

مهم است که فرزندتان از همان طفوليت به صورت تدريجي و عيني با حجاب آشنا بشود پس بايد دريچه هاي ديگري را براي آموزش دادن به آنها پيدا کنيد . يکي از مهم ترين اين دريچه ها قصه و بازي هستند .

به او حق انتخاب بدهيد

اگر دختر کوچولوي شما دوست دارد که بيرون از خانه روسري بپوشد و يا چادر به سر کند، از اين انتخاب او استقبال کنيد و وقتي خسته شد و آنها را به شما داد او را با عباراتي مثل « خودت بايد بياوري»، «گفتم سرت نکن » و غيره سرزنش نکنيد.

به تمايلات کودکانه او احترام بگذاريد، اگر هم دخترتان نوجوان است به هيچ وجه او را به داشتن حجاب مطلوب خودتان مجبور نکنيد،مرزهاي حجاب را براي او مشخص کنيد و در اين چارچوب به او اجازه بدهيد آنطور که دوست دارد بپوشد .

از در بهشت وارد شويد

همسراني که عفيف و محجوبند، به اهدافي که براي زندگي مشترکشان تعيين کرده اند بيشتر پايبند مي مانند. با بچه هاي کوچک درباره جهنم و خشم خدا صحبت نکنيد براي مثال نگوييد که «اگر روسري سر نکني خدا تو را دوست نخواهد داشت و يا تو را در آتش مي اندازد».

به جاي آن بگوييد که « خدا هميشه تو را خيلي دوست دارد، تو هم او را دوست داري؟» و چون همه بچه ها به اين سؤال پاسخ مثبت مي دهند به او بگوييد که «فکر مي کني چه جوري مي تواني به خدا نشان بدهي که دوستش داري؟» و وقتي او نظراتش را مي گويد شما هم به مسئله حجاب اشاره کنيد: « يکي از راه هايي که خدا مي فهمد تو دوستش داري اين است که وقتي از خانه مي رويم بيرون روسري سرت کني ».

حجاب را جذاب کنيد

نشان دادن زيبايي هاي خود به ديگران براي دختر نوجوان شما لذت بخش است. اگر مي خواهيد اين لذت زودگذر را از او بگيريد، بايد لذتي بزرگتر را جايگزين آن کنيد. براي مثال با دخترتان طوري رفتار کنيد که پوشيدن روسري براي او خاطرات خوبي به همراه داشته باشد .

خودتان عفاف و حجاب داشته باشيد

در مقوله عفاف و حجاب، معمولاً به پسرها توجه کمتري مي شود در حالي که آنها نيمي از ماجرا هستند، به همان اندازه که به دخترتان در اين زمينه توجه مي کنيد به پسرتان هم توجه کنيد و سعي کنيد براي هر دوي آنها الگوهاي خوبي باشيد .

به هيجاناتشان اجازه برون ريزي بدهيد

فرزندان شما چه دختر و چه پسر به خصوص در سن نوجواني نياز دارند تا هيجاناتشان را بروز بدهند. نمي شود از نوجواني که به او فرصت درستي براي تخليه هيجاني نمي دهيم انتظار داشته باشيم که به عفاف و حجاب پايبند باشد .

تهیه کننده: ریحانه خادمی مسئول اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان جویبار

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر