کدخبر : 14317
تاریخ مخابره :    ۱۴۰۲/۳/۱۱ - ۱۲:۲۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:
۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی در مازندران پرداخت شد
وارش نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تنها ۶ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خرد و خانگی به این نهاد تخصیص یافته بود، گفت که با همت دولت سیزدهم میزان اعتبارات مربوط به این بخش با یکهزار و ۷۰۰ درصد رشد در سالجاری اکنون به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

علی باقری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ساری اظهار داشت: دولت سیزدهم برای رشد تولید و اشتغال تلاش مضاعف و شبانه روزی دارد و باید از این فرصت ها به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مازندران در جذب منابع اعتباری رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: طرح هایی باید به سمت جذب اعتبارات سوق یابد که در راستای اشتغال خانوارها و فارغ التحصیلان بیکار باشد.

وی از فعال شدن سامانه جست و جوی شغل خبر داد و افزود: با فعال شدن این سامانه، جامعه بیکار، کارجو و کارفرما به این بخش وارد خواهند شد تا با مهارت آموزی توسط فنی و حرفه ای مشکلات آموزش و مهارت هم برطرف شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به ابلاغ ۱۱۰ میلیارد تومانی اعتبارات مربوط به تسهیلات مشاغل خرد و خانگی به این استان، از بانک های عامل و دستگاه های اجرایی ذیربط خواست برای جذب این میزان اعتبار از تمام ظرفیت ها و امکانات لازم به شکل مطلوب استفاده کنند.

باقری با بیان اینکه دهیاران باید با شناسایی ظرفیت ها در بخش تعاونی کشاورزی و گیاهان دارویی ورود کنند در بخش دیگر سخنان خود افزود: شناسایی افراد فاقد مسکن در بخش کارگری در استان انجام شد و در کارخانجات هم در قالب تعاونی مسکن در دست اقدام است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.