کدخبر : 13975
تاریخ مخابره :    ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۰:۵۱
مدیرکل استاندارد مازندران:
آسانسورهای ۲۴ دستگاه اداری در مازندران پلمب شد
وارش نیوز- مدیرکل استاندارد مازندران با تاکید بر دریافت تائید ایمنی آسانسورها گفت: در سال جاری آسانسور ۲۴ دستگاه اداری در استان پلمب شد.

 محمد ملاعلی پور صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نظارت بر آسانسورهای ساختمان و دستگاه‌های اجرایی گفت: مالکان و صاحبان دستگاه‌ها باید نسبت به دریافت تائیدیه استاندارد از این سازمان اقدام کنند.

وی با عنوان اینکه طی دو ماه گذشته با مصوبات شورای استاندارد استان، ۱۸۰ بازرسی از آسانسورهای ادارات در استان صورت گرفت، افزود: آسانسور ۲۴ دستگاه اجرایی پلمب شد.

وی با اظهار اینکه طی دو سال گذشته همچنان در حوزه آسانسور دستگاه‌های اجرایی مانده‌ایم و پیگیری در این زمینه ادامه دارد، تعیین تکلیف وضعیت آسانسور دستگاه‌های اجرایی را لازم دانست و گفت: نباید با جان مردم در مراجعه به دستگاه‌ها بازی شود.

ملاعلی پور تائید ایمنی آسانسورهایی که بیمه می‌شوند را الزامی دانست و گفت: عدم وجود تائید ایمنی می‌تواند عاملی باشد که بیمه از پرداخت خسارت پرهیز کند درحالی که نبود تائیدیه جرم تلقی می‌شود.

مدیرکل استاندارد مازندران یادآور شد: سالانه دو هزار تائیدیه ایمنی استاندارد صادر می‌شود و سازمان استانداردمسئولیت نظارت و بازرسی دارد.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار استاندارد کالا در کشور وجود دارد که فقط هزار مورد آن اجباری است، گفت: توسعه استانداردها سبب بهبود تولید کالاها و عرضه خدمات در کشور می‌شود و باید برای عملیاتی شدن قوانین برنامه ریزی کرد.

محسن خالقی معاون فنی استاندارد مازندران با اشاره به فعالیت ۱۷ شرکت بازرسی آسانسور در استان وجود دارد، گفت: محدودیتی در تعلیق و ابطال فعالیت این شرکت‌ها در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: مصالح ساختمانی دارای شرایط خاصی بوده و از تولید به بازار مصرف روانه می‌شود و بیشترین مشکل در حوزه استانداردسازی مربوط به مصالح ساختمانی است.