کدخبر : 5622
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۹/۱/۱۰ - ۱۳:۵۱

کارمندان شهرهای اطراف برای ورود ملزم به استفاده از سرویس سازمانی هستند
فرماندار شهرستان ساری، گفت: برای جلوگیری از ترافیک در مبادی ورودی شهر ساری و با موافقت استانداری مازندران کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهرهای اطراف برای ورود به ساری ملزم به استفاده از سرویس سازمانی با رعایت پروتکل بهداشتی هستند.

به گزارش وارش نیوز، مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه اجرای نادرست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و مشکلات ترافیکی برای اهالی ساری خواستار پیگیری رسانه‎ای این موضوع شدند.

در بخشی از گلایه‌های مردمی در ارتباط با عدم اجرای مناسب این طرح آمده است، اجرای این طرح برای جلوگیری از شیوع کرونا بسیار خوب است اما بهتر است از مشکلات ترافیکی زیادی که برای برخی افراد شهرستان ساری ایجاد کرده است کاسته شود.

اگر نام این طرح فاصله‌گذاری نامگذاری شد بهتر است نیروی انتظامی از ابتدای حوزه استحفاظی قائم‌شهر به ساری مستقر بود تا ترافیک سنگینی را برای کارمندان، کادر پزشکی و پرسنل نیروی انتظامی و ... که در حاشیه شهرستان ساری سکونت دارند و مجبور هستند خود را به محل کار و جابجایی شیفت خود برسانند، و حتی ممکن است در این میان بیمار بدحالی وجود داشته باشدو زمان پنج دقیقه ای را یک ساعت و نیم در ترافیک معطل نباشند.

آقای استاندار و فرماندار شهرستان ساری صرفا جهت اطلاع شما، بار ترافیکی شدید هشت کیلومتری قبل از گاردجنگل و جداسازی تنها هر یک ماشین در این محدوده سبب شد مشکلات روانی برای برخی اقشار مردم شهرستان ساری ایجاد کند.

در همین ارتباط با عباسعلی رضایی فرماندار ساری گفت‌وگو با اعلام اینکه برای اجرای این طرح باید در وردی هر شهر نسبت به شناسایی افراد و خودرهای غیربومی اقدام شود، گفت: این مصوبه ملی است.

فرماندار ساری خاطر نشان کرد: طرح جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی در سایر نقاط استان مازندران و در مبادی ورودی انجام می‌شود.

وی در ارتباط با گلایه‌های ترافیکی افراد بومی حاشیه‌نشین در ساری، بیان کرد: ساری مرکز استان مازندران است، این مشکل تنها در زمان شروع ساعت کاری ایجاد می‌شود.

رضایی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی در شهر ساری مستقر هستند به همین دلیل مشکلات ما در صبح جدی‌تر است و برای رفع این موضوع به استانداری نامه زدیم که یک سوم کارمندانی که قرار است از دیگر شهرها به مرکز استان مراجعه کنند با رعایت پروتکل بهداشتی با سرویس‌های تعیین شده در هر اداره مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: بنده از ساعت هشت صبح تا 9 در ورودی ساری از سمت قائم‌شهر حضور پیدا کردم، شاهد بودم که کارمندان به صورت تک سرنشین وارد مرکز استان می‌شوند که همین موضوع تفکیک و شناسایی کارمندان تا حدودی مشکلات برای پرسنل نظارتی در ورودی شهر ساری ایجاد می‌کند.

فرماندار ساری اضافه کرد: ۴ هزار کارمند روزانه از سایر نقاط استان وارد ساری می‌شوند که اگر قرار باشد همه این افراد با خودروی شخصی وارد شهر شوند مشکلات جدی برای نیروهای نظارتی در ابتدای ورودی مسیر ایجاد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل استاندار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده که با رعایت پروتکل بهداشتی دستگاه‌ها با اختصاص سرویس رفت و آمد برای انتقال کارمندان استفاده کنند.

رضایی ادامه داد: با اجرای این طرح میزان وردی بیماران کرونایی به مرکز استان تا حدودی کاهش یافته و این نشان از موثر بودن اجرای این طرح در مدت زمان کوتاه است.

وی در پاسخ به این سؤوال که این طرح تا چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: تا ۱۵ فرودین ماه قطعی بوده و اگر به صورت مناسب اجرا شود تا ۲۰ فرودین هم ادامه می‌یابد.

فرماندار ساری در واکنش به برخی گلایه‌های مردمی، گفت: در دستورالعمل تاکید ویژه برای جلوگیری از خودروهای غیربومی دارد و ما هم تابع مسؤولان اجرایی کشور در سطح کلان هستیم./ فارس