کدخبر : 4345
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۹:۴۷
مدیر کل بیمه سلامت مازندران خبر داد
مشارکت ۱۲ هزار نفری در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در مازندران
مدیرکل بیمه سلامت مازندران از مشارکت ۱۲ هزار نفری در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در استان مازندران خبر داد.

رسول ظفرمند صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از ۱۳ آبان ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شد، اظهار کرد: بر این اساس تمامی متقاضیان فاقد پوشش بیمه درمان از تاریخ یاد شده به مدت ۶ ماه می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

 وی تصریح کرد: از تمامی افراد فاقد پوشش بیمه درمان درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر در فرصت باقی‌ مانده نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نموده تا از تسهیلات یارانه بیمه سلامت بهره‌مند شوند.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به هزینه سالیانه حدود ۷ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت در این استان برای بیمه شدگان خود که حدود نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، گفت: افرادی که قادر به پرداخت حق سرانه بیمه نیستند، می‌توانند درخواست ارزیابی کرده و پس از دریافت اطلاعات دهک درآمدی خانوار متقاضی از وزارت رفاه، متقاضی می‌تواند از صد در صد یا ۵۰ درصد تسهیلات دولت در پرداخت حق سرانه بیمه پایه استفاده کند.
ظفرمند ضمن تقدیر از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در راستای همکاری و مشارکت جهت اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در مازندران خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در سطح استان سالانه برای تمدید، تعویض و صدور دفترچه های بیمه سلامت ۸۵۰ هزار جلد دفترچه بیمه سلامت صادر و به بیمه شدگان تحویل می‌دهند.