کدخبر : 3248
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۷/۷/۲ - ۲۳:۲۵
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:
به دنبال تغییر ساختار مدرسه ایرانشهر به سیستم اداری نیستیم/ جزئیات تمهیدات در نظر گرفته شده برای حمل و نقل دانش آموزان
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به حواشی پیش آمده درخصوص جابه جایی مدرسه ایرانشهر گرگان، گفت: هیچ کسی به دنبال تبدیل کاربری این مدرسه به ساختار اداری نیست.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، احسان گوهری راد اظهار کرد: جابه جایی مدرسه ایرانشهر از سه و نیم تا 4 ماه گذشته مشخص شده بود و خانواده ها از همان موقع از این مسأله اطلاع داشتند.


وی افزود: با همه احترامی که برای خانواده ها قائل هستیم اما بر اساس قانون چنین موردی نداریم که اگر ثبت نام در مدرسه نمونه دولتی صورت گرفته باشد، حتما باید تحصیل در مدرسه ایرانشهر باشد.

گوهری راد خاطرنشان کرد: موضوع جابه جایی مدرسه ایرانشهر به مدرسه امام علی(ع) روستای محمد آباد در شورای آموزش و پرورش مطرح و پس از تصویب در این شورا، به وزرات آموزش و پرورش ارسال شد و از سوی دفتر متوسطه این انتقال مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدرسه ایرانشهر به عنوان نماد آموزش و پرورش استان است،‌ تاکید کرد: در همین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که این موضوع مصوب شد، مصوبه بعدی درخصوص این بود که آموزش و پرورش به هیچ وجه حق ندارد از این مدرسه استفاده اداری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که مطرح می شود تبدیل مدرسه ایرانشهر به موزه  است که این موضوع هم در حال حاضر مطرح نیست. نظر ما بر این است که یک شیفت مدرسه ای که دو شیفته است را به این مدرسه منتقل کنیم. بحث موزه ای هم که مطرح بوده، اگر هم چنین چیزی اتفاق بیافتد منظور از موزه،‌ موزه مهارت آموزی است نه موزه میراث فرهنگی. در این موزه فرایند برخی از مهارت ها و غیره به دانش آموزان آموزش داده می شود.

گوهری راد در ادامه درخصوص انتقال و جابه جایی دانش آموزان نیز گفت: از یک هفته قبل به خانواده ها اطلاع داده شد که سرویس حمل و نقل دانش آموزان در میدان شهرداری در نظر گرفته شد. برای اینکه دانش آموزان دچار مشکل نشوند، علاوه بر دو اتوبوس واحد در نظر گرفته شده، یک دستگاه مینی بوس نیز در نظر گرفتیم تا دانش آموزانی که نتوانستند به سرویس اتوبوس برسند بوسیله این مینی بوس به مدرسه منتقل شوند.

 وی با بیان اینکه هزینه این سرویس ها را آموزش و پرورش پرداخت می کند، اظهار کرد: یک دستگاه مینی بوس آموزش و پرورش کاملا در اختیاز این مدرسه قرار گرفته است و هر زمانی که کلاسها دچار وقفه شد، این مینی بوس دانش آموزان را از داخل حیاط مدرسه به داخل شهر منتقل می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با شورای مدرسه داشتیم، ساعات ورود و خروج دانش آموزان را تغییر دادیم و ساعت ورود را از 7:30 دقیقه به 8 تغییر دادیم. روز چهارشنبه را نیز برای دانش آموزان پایه دوازدهم تعطیل کردیم.

گوهری راد بیان کرد: روز گذشته 285 نفر از دانش آموزان در مدرسه امام علی(ع) محمدآباد حضور داشتند و در صحبت هایی که طی بازدید از آنجا با خانواده ها داشتم می گفتند که امکاناتی که در این مدرسه وجود دارد باعث پیشرفت تحصیلی بهتر فرزندانشان می شود.

وی درخصوص برگزاری کلاس های فوق برنامه نیز گفت: اگر خوانواده ها خواستند کلاس های فوق برنامه بعد از ظهر دانش آموزان را در همان مدرسه برگزار می کنیم و اگر هم مایل بودند که در داخل شهر برگزار شود، کلاس های فوق برنامه را در هر مدرسه ای که مد نظر دارند برگزار می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه سرویس ها دانش آموزان را در داخل حیاط مدرسه پیاده می کنند، یادآور شد: اگر خانواده ها در خصوص مسیری که برای سوار شدن دانش آموزان(میدان شهرداری) مشکل دارند به ما اطلاع دهند که مکان دیگری را انتخاب خواهیم کرد. هر تعداد اتوبوس برای جابه جایی دانش آموزان نیاز باشد در اختیار قرار خواهیم داد.

گوهری راد با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی خانواده ها بحث تغییر دبیران بود، گفت: هیچ دبیری در مدرسه جدید تغییر نکرده و تنها در بخش مدیریت مدرسه تغییر داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائلی که خانواده های دانش آموزان این مدارس عنوان می کنند سوء تفاهماتی است که به خاطر حساسیت آنها نسبت به فرزندانشان است؛ ما آمادگی کامل را داریم که به تمام این موارد پاسخ دهیم و آنها را برطرف کنیم.