کدخبر : 13973
تاریخ مخابره :    ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۳:۰۴

آیین واگذاری ۴۶۰۰ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم استان مازندران
وارش نیوز/طی آیینی ۴۶۰۰ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم استان مازندران واگذار گردید.

در دومین روز از ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور آیت اله محمد باقر لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران ، حسن قلی زاده مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران ،حجت الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر، دکتر محسنی نماینده مردم شهرستانهای نوشهر چالوس کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ،زرودی فرماندار نوشهر،سرهنگ ابراهیم پور فرمانده سپاه نوشهر ،حسینی مدیریت فرودگاه نوشهر و جمعی از مدیران و مسئوولین شهرستان در فرودگاه نوشهر برگزار شد .

حسن قلی زاده مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و خیر مقدم آیت اله لائینی نماینده ولی فقیه استان مازندران و مسئولین شهرستانی گفت : امروز در استان مازندران برای بنیاد مستضعفان یک روز ماندگار برای خدمت به مردم است .

قلی زاده افزود : ما از زمانی که در استان حضور پیدا کردیم در اداره کل بنیاد مستضعفان سعی کردیم با ارتباط بین همکاران و مردم اموال ملت را که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست بنیاد می باشد را بتوانیم تحقق بخشیم ودر اختیار مردم قرار دهیم ودست به دست هم بدهیم با همکاری و همراهی همه ی مجموعه هایی که می توانند به ما کمک کنند این کار را سریعتر انجام دهیم .

قلی زاده تصریح کرد : ما در استان مازندران ۸۵۶ قریه علوی داریم که توسط خاندان پهلوی غصب شده و بنیاد مستضعفان به برکت انقلاب اسلامی تلاش می کند تا اسناد را به مردم به صورت رایگان واگذار کند و ادامه داد :در سال ۹۸ واگذاری اسناد به مردم در استان مازندران ۴۲۰ فقره بود و اکنون به ۴۶۰۰ فقره رسید پس می شود وما می توانیم.

مدیر کل بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد :امروز ۱۳۵ هزارمین سند در سطح کشور وبه تبع آن در استان مازندران ۴۶۰۰ فقره سند به ارزش ریالی این اراضی با گستره بیش از ۶۱ هکتار ۱۸۵۰ میلیارد تومان واگذار شد و این در حالی است که بودجه استان مازندران حدود هزار میلیارد تومان است .و ی تصریح کرد :از ۴۶۰۰ فقره اسناد ۳۷۰۰ فقره حوزه ی مسکونی و مابقی کشاورزی و زراعی است . مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران در پایان از آیت اله لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ائمه جمعه محترم ،فرمانداران ،نمایندگان ،تمامی دستگاهها ،ادارات بنیاد مسکن ، ثبت اسناد ، پایگاههای بسیج ،شوراها دهیاران ،گروههای مردمی ،ریش سفیدان و همه ی کسانیکه به ما کمک کردند و در این زمینه با ما همکاری داشته اند قدردانی کرد .

آیت اله محمد باقر لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این مراسم خاطر نشان کرد :یکی از کارهایی که در ایام دهه ی فجر مصداق بارز شعار مردم سالاری ،مردم گرایی که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز برهمین شعار مبتنی می باشد همین برنامه ی امروز است که اهدای اسناد که روزی املاک پهلوی بود امروز به ملت واگذار می شود و مستضعفان صاحب ملک که رژیم پهلوی املاکشان را غصب کرده بود صاحب املاک خود می شوند . آیت اله لائینی با اشاره به آیات و روایات و احادیث تفاوت رژیم پهلوی و این رژیم را اینچنین عنوان کرد و گفت :کسی به حقیقت ایمان می رسد که دینش را بر هوای نفس و شهوات مقدم بداند و کسانی هلاک می شوند که شهوات را بر دین مقدم بدانند و افزود :رژیم پهلوی شهوات را بر دین مقدم می دانست و به هلاکت رسید و ادامه داد:بنیاد مستضعفان آنچه در اختیار داشت وقتی متوجه شد که برخی به ملت تعلق دارد که غصب شده دین و وجدان را بر خواسته های نفسانی مقدم دانست و آن را به ملت واگذار کرد و از این گام انسانی که در بنیاد مستضعفان برداشته شد تقدیر می شود . و اذعان داشت: حال که نظام به شما احترام کرد و اسناد را به شما برگرداند شما نیز شکر نعمت کنید و بخشنده باشید و حق و حقوق آن را که خمس و زکات است بپردازید .

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد : مردم فهیم ایران با وجود تحریم ها و فشارها ۴ دهه و اندی پای انقلاب ایستاده اند و وفاداری کردند ودشمن با اغتشاشات می خواهد ملت ایران را نا امید کند . و افزود :بزرگترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران شما ملت هستید و بار دیگر علی رغم خواسته های دشمنان ما باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز همچنان حضور گسترده و چشمگیری داشته باشیم .

حجت الاسلام مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر گفت :همه ی تلاش نظام بر این بود که حق به حق دار برسد و املاک ملت که حق آنان نیز بود به خودشان برگردد. حجت الاسلام مشایخ در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد :شهرستان نوشهر در غرب مازندران این ظرفیت را دارد که ادارات کل بیشتری در این شهر استقرار پیدا کند و خدمات خوب و بیشتری را هم به مردم ارائه دهند .

دکتر محسنی بندپی نماینده مردم شهرستانهای نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد :یکی از فلسفه های قیام ۱۴ و ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۲۲ بهمن برقراری عدالت در این نظام بوده است و امروز عدالت علی رعم همه ی موانع که در مسیر توسعه و رشد جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کند در داخل و خارج در مسیر خودش در حال حرکت است و یکی از نهادهایی که در این مسیر شاخص عمل کرده است بنیاد مستصعفان است ردپای بنیاد مستضعفان نهادی برخواسته از نظام را در همه جای کشور می بینیم .

محسنی افزود :ردپای بنیاد مستضعفان در همه ی عرصه های اجتماعی اقتصادی آموزشی فرهنگی ورزشی و....به عنوان نهادی بر خواسته از نظام قدرتمند می بینید . و ادامه داد :امروز املاک ملت به ملت بر می گردد و این کار بسیار پسندیده ایی است که بنیاد مستضعفان انجام می دهد و گفت :استان مازندران پر از مناطق محروم‌است که باید به آنها توجه شود و این نهضت خدمات رسانی به مردم امیدواریم ادامه پیدا کند.

زرودی فرماندار شهرستان نوشهر نیز گفت : جا دارد که از تلاش و همت بنیاد مستضعفان برای انجام چنین کار بزرگی که واگذاری اسناد و املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم است تقدیر و تشکر کرد و افزود :ما در شهرستان نوشهر ۲ معصل بزرگ داریم که یکی انتقال زندان بوده که هفته های گدشته پیگیری شد و در حال انجام است و معضل دیگر اقدام مسکن ملی است که تقاضا داریم از بنیاد مستضعفان که همیشه با ما همکاری دارند و دستگاههای دیگر که بنوعی می توانند در این کارها به ما کمک کنند و این معضلات را برای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات به مردم در منطقه رفع نمایند همچنان کمک رسان باشند .

لازم به ذکر است این مراسم همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در چهار استان دیگر ( گیلان گلستان خراسان جنوبی بوشهر )برگزار شد . در پایان مراسم تیز بصورت نمادین به ۱۶ نفر از خانواده ها از طرف اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران سند تحویل داده شد .