امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۳/۱۸ - ۱۰:۳۰ شناسه خبر : ۹۹۹۲

آیین کلنگ‌زنی پژوهشکده اقلیم خزری دانشگاه مازندران در پردیس تحقیقاتی نیراسم آیین کلنگ‌زنی پژوهشکده اقلیم خزری دانشگاه مازندران، پیش از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ با حضور مسئولان استانی، دانشگاهی و شهرستانی در پردیس تحقیقاتی نیراسم برگزار شد.

   بر اساس این گزارش، دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران در ابتدای این مراسم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342، با تقدیر و تشکر از حضور مسئولان استانی در این مراسم، پروژه مذکور را حاصل پیگیری‌های ده ساله دانشگاه مازندران از سال 1389 دانست که در شهریورماه 1399 به تصویب هیات وزیران رسید و بر اساس این مصوبه، قطعه زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع جهت احداث مرکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه مازندران در منطقه کوهستانی نیراسم بندپی بابل، به این دانشگاه واگذار شد.

        رییس دانشگاه مازندران سپس در بخش دیگری از سخنانش به این سئوال که قرار است در پردیس تحقیقاتی نیراسم، چه اتفاقی بیفتد؟ پاسخ داد: ما در اقلیم خزری هستیم. یک اقلیم بسیار غنی از همه مواهب ممکن از دریا گرفته تا جنگل‌های تاریخی و شاید هم به وسعت کل حیات هیرکانی که مستلزم مطالعات دقیق‌تر و عمیق‌تر و البته بر مبنای دانش و دانشگری می‌باشد. اینجا قرار است پایگاهی برای سربلندی استان مازندران ایجاد شود، پژوهشکده اقلیم خزری با تمرکز بر مقوله حفظ میراث هیرکانی و البته توجه به گیاهان دارویی که پتانسیل عظیم گیاهان دارویی این منطقه می‌تواند ظرفیت بسیار عظیمی را در استان مازندران به‌وجود آورد. هم‌چنین ایجاد یک رصدخانه آموزشی در این منطقه هم مدنظر دانشگاه مازندران است.

       دکتر نوذری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: متعهد می‌شویم که در ایجاد محیطی امن و متعالی در مسیر علم و دانشگری در کنار مردم باشیم. دانشگاه مازندران متعهد به حفظ کاربری مقرر قانونی در احداث پژوهشکده می‌باشد و از احداث اماکن تفریحی و رفاهی خوداری می‌کند و زمینه جذب و اشتغال مردم منطقه را در حد امکان فراهم می‌سازد.

       یادآور می‌شود: در این مراسم، دکتر علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، دکتر باقرزاده نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، دکتر رازجویان معاون استاندار مازندران، مهندس ولی‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل، دکتر عطایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مهندس شهیدی‌فر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس طهماسبی رییس اداره منابع طبیعی شهرستان، سرهنگ شالیکار رییس نیروی انتظامی شهرستان بابل، دکتر سیدحسن حسینی مقدم معاون اداری و مالی و پشتیبانی دانشگاه مازندران، تعدادی از مسئولان شهرستانی و منطقه‌ بندپی و جمعی از اهالی منطقه نیراسم حضور داشتند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر