امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۳/۸ - ۱۲:۵۴ شناسه خبر : ۹۹۶۴

۷۸ روستای مازندران سال قبل گازرسانی شد سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: سال قبل با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۷۸ روستای استان گازرسانی شد.

حمزه امیر تیموری گفت: پارسال با وجود تنگناهای مالی دولت و افزایش هزینه اجرای پروژه‌ها، گازرسانی به ۷۸ روستا تکمیل و مشعل گاز در این روستاها روشن شد.

وی هزینه گازرسانی به این روستاها را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد، افزود: در مجموع سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار مشترک شهری و روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۳۶۱ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: ۸ شهر و یکهزار و ۱۰۰ روستا مازندران در دولت یازدهم و دوازدهم گازدار شدند.

امیرتیموری همچنین تصریح کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۸۴ روستای مناطق کوهستانی در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود در صورت رفع موانع و تأمین اعتبارات لازم بالغ بر ۱۰۰ روستا با ۴۵ تا ۵۰ هزار مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: طرح گازرسانی به ۴۰۰ روستای کم خانوار هم در مرحله مطالعه قرار دارد.

سرپرست شرکت گاز مازندران مهم‌ترین معضل در اجرای طرح‌های گاز رسانی در استان را لوله گذاری در حاشیه جاده‌های اصلی و فرعی منتهی به داخل بافت روستایی برشمرد و گفت: خوشبختانه برای عملیات لوله گذاری و نصب علمک در داخل روستاها با همکاری مسئولین و مردم، کارها با سرعت انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه تمامی روستاهای واقع در مناطق جلگه‌ای و ساحلی مازندران از گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای کوهپایه ای استان نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شدند و برنامه برای گازرسانی به بقیه روستاهای واجد شرایط هم تدوین و در دست اقدام است./مهر

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر