امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۳/۳ - ۱۲:۴۷ شناسه خبر : ۹۹۲۹

زمزمه‌ گرانی لبنیات/ افزایش قیمت‌ها تا خرداد نهایی می‌شود مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا این لحظه هنوز به صورت رسمی قیمت لبنیات افزایش نیافته است، گفت: به نظر می رسد تا اواخر خرداد ماه در خصوص قیمت لبنیات به جمع بندی نهایی خواهیم رسید و افزایش نهایی قیمت این محصول در بازار مشخص می شود.

سیاوش جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش چراغ خاموش قیمت مواد لبنی در اصفهان، اظهار کرد: هر ساله با توجه به افزایش نرخ تورم و حامل های انرژی و دستمزد، صحبت هایی برای افزایش قیمت لبنیات خواهیم داشت، اما تا این لحظه هنوز به صورت رسمی افزایش قیمت لبنیات به شرکت های صنایع لبنی اعلام نشده است.

وی البته گفت: هنوز جلسه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت لبنیات برگزار نشده، تا با تصویب بخشنامه آن به استان ها ابلاغ شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع لبنی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مبنای قیمت گذاری محصولات لبنی، قیمت شیرخام است که هنوز نرخ آن مشخص نیست، تصریح کرد: با توجه به تورم سایر بخش ها و نهاده ها، افزایش دستمزد و حامل های انرژی و .... زمزمه های افزایش قیمت شیر خام شنیده شده که به طور قطع تاثیر خود را بر قیمت لبنیات خواهد گذاشت، بنابراین با مشخص شدن قیمت شیر خام از سوی ستاد تنظیم بازار و بعد از جمع بندی، قیمت نهایی محصولات لبنی برای سال ۱۴۰۰ مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا این لحظه هنوز به صورت رسمی قیمت لبنیات افزایش نیافته است، گفت: به نظر می رسد تا اواخر خرداد ماه در خصوص قیمت لبنیات به جمع بندی نهایی خواهیم رسید و افزایش نهایی قیمت این محصول در بازار مشخص می شود.

جمشیدی با پیش بینی اینکه به طور قطع شاهد افزایش قیمت شیر خام خواهیم بود، درباره افزایش قیمت برخی محصولات لبنی همچون ماست، خامه، بستنی، پنیر و ... در بازار، توضیح داد: ما تنها چهار محصول پنیر بسته بندی یو اف، شیر پلاستیکی، ماست کم چرب و نیم چرب، تابع قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار هستند و بقیه محصولات لنبی همچون بستنی، خامه و ... با قرار گرفتن در رده محصولات فانتزی، قیمت تمام شده آنها توسط کارخانجات تولیدی مشخص و درج می شود و این دسته محصولات لبنی تابع قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار نیستند.

وی تاکید کرد: تا این لحظه قیمت چهار محصول پنیر یو اف شیر بسته بندی، ماست کم چرب و نیم چرب افزایش قیمت نداشته اند، اما اگر بقیه محصولات لبنی گران شده باشند، مسئولیت آن بر عهده کارخانجات صنایع لبنی است که آنها نیز بر اساس قیمت تمام شده خود، محصول را به بازار عرضه می کنند./ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر