امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۱/۲۳ - ۱۲:۵۸ شناسه خبر : ۹۷۹۲

بیمارستان‌های قائمشهر پُر شد ساری – وارش نیوز– فرماندار قائمشهر از تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران جدید کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: طی شبانه روز گذشته شمار بیماران کرونایی بستری در این شهرستان با افزایش ۱۳ درصدی به ۲۱۶ نفر رسید.

یحیی یوسف پور وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را وخیم توصیف کرد و افزود: در روز گذشته ۱۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری بودند که اکنون به ۲۱۶ نفر رسیدند.

وی با هشدار به اینکه ظرفیت بیمارستان ها تکمیل است، گفت: اگر همه گیری بیماری کووید۱۹  در این شهرستان کنترل نشود از این پس باید بیماران را در نقاهتگاه هایی که به این منظور تعبیه شده است نگهداری کنیم تا فرآیند درمانشان تکمیل شود.

فرماندار شهرستان قائمشهر با بیان اینکه تمهیداتی برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا توسط دستگاه های ذیربط شهرستان در حال انجام است، افزود: از مردم هم می خواهیم برای کنترل ایپیدمی کرونا، پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از هر گونه دورهمی و تجمع خودداری کنند.

یوسف پور با اشاره به اینکه به منظور مدیریت ویروس کرونا تالارها، اماکن ورزشی، آموزشی، بازار روز و بازار هفتگی تعطیل است، گفت که بازرسانی متشکل از اصناف، صنعتو معدن، بهداشت و نیروی انتظامی در حال رصد از مشاغل صنفی و بازار هستند.

وی از پلمپ ۲ واحد قلیان سرا در چند روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای ورورد شهرستانبه وضعیت قرمز کرونایی تاکنون ۱۸ واحد صنفی متخلف در اجرای پروتکل های بهداشتی هم پلمب شدند.

فرماندار شهرستان قائمشهر از معرفی چهار تالار پذیرایی به مراجع قضائی خبر داد و گفت که متاسفانه این تالارها در شرایط قرمز و با وجود اجرای محدودیت های کرونایی اقدام به برپایی مراسم عروسی کرده بودند.

یوسف پور در پایان از معرفی ۱۰ واحد صنفی بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: از اصناف و بازارایان می خواهیم تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

پیشتر نیز مسئولان بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر اعلام کرده بودند که با افزایش شمار بیماران بستری و جدید مبتلا به کووید ۱۹ ، نقاهتگاه بیماران کرونایی در ورزشگاه امام علی حبیبی این شهرستان فعال شده است.

همچنین علاوه بر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، ۶۳ تخت در این ورزشگاه برای پذیرایی از بیماران کرونایی آماده شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

سالن ورزشی امام علی حبیبی قائمشهر در موج نخست کرونا در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ هم به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی آماده شده بود ولی هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفت.

قائمشهر نخستین شهرستان مازندران بود که ۲۴ اسفند سال گذشته میزبان کرونای انگلیسی شد ، ۱۱ فروردین به رنگ نارنجی و ۱۳ فروردین هم به قرمز تغییر وضعیت داد.

در حال حاضر شمار مبتلایان بستری به بیماری کووید۱۹ در استان مازندران به حدود یک هزار و ۴۶۰ نفر رسیده است و ۱۸ شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می برند./ ایرنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر