امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۱/۲۲ - ۱۷:۴۷ شناسه خبر : ۹۷۹۱
فرمانده سپاه کربلا مازندران:
هر پیامی اگر در قالب هنر ریخته شود ماندگار خواهد شد/در حوزه فیلمسازی به خوبی به شهدا پرداخته نشد وارش نیوز/ آئین نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان پیش از ظهر امروز در سپاه کربلا برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران ضمن تبریک روز بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلابی اظهار داشت: شهدا حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و اگر هر کاری برای شهدا رقم بخورد برکاتی از خود شهدا در آن مراسم است. یکی از رسالت های مهم سپاه بویژه بخش های اقشاری سپاه، انتقال مفاهیم و معارف برگرفته از ایثار و رشادت‌های شهدا به نسل های آینده انقلاب است چرا که شهدا در عرصه‌های مختلف جانفشانی کردند و حماسه‌ها آفریدند که انتقال این حماسه آفرینی ها و مفاهیم فرهنگ شهادت و ایثار،یکی از ثمراتش محافظت از انقلاب است و انتقال آن به عهده همه نیرو‌های انقلابی و همه آنهایی که دلسوز انقلاب هستند، می باشد.

وی افزود: انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است این معارف ناب شهدا برگرفته از معارف اسلامی است که شامل اعتقادات ، ارزش ها و همه مفاهیمی که از ائمه معصومین  برای ما به یادگار گذاشته است ، می باشد لذا  الگویی برای نسل‌های آینده انقلاب است که باید به جوانان  انتقال داده شود.

فرمانده سپاه کربلا اذعان داشت: هرکسی که در هر مسئولیتی است باید داشته‌های شهدا را به دست صاحبان اصلی آن برساند. یکی از اندیشمندان غربی در بررسی ای که درباره فرهنگ های مختلف جوامع داشته است، یک نظریه و تئوری داد که این تئوری یکی از تئوری های غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی است، اینکه جایگاه و نقش خانواده را  در جامعه از بین باید برد که مهم ترین نقش در خانواده  مادر است که در فرهنگ متعالی اسلام نقش مادر بسیار ارزنده است. همچنین نظام آموزشی را مورد هدف قرار داده و بر نقش معلم اثر منفی بگذارد و در اخر نظام الگوسازی جامعه اسلامی را مخدوش کند.

مسلمی در ادامه گفت: باید برای نسل های آینده یک الگوی تربیتی درست با مبانی الهی لحاظ کرد که مهم ترین و ارزشمندترین الگویی که انقلاب اسلامی به نسل جوان می تواند بدهد سبک زندگی شهدایی است و لذا هرگونه کم کاری درباره ترویج فرهنگ و سبک شهدایی در جامعه باید در قیامت پاسخگوی شهدا باشیم.خانواده های شهدا دارای اصالت هستند و وقتی از خصوصیات شهدا می گویند انسان متحیر می شود لذا باید این شهدا را به جوانان به درستی معرفی کرد.کسانی هم هستند که رفتار و سیره شان شهدایی است و انها شهدای زنده هستند.حال  ما چقدر از اینها الگو گرفتیم و به نسل جوان معرفی کردیم؟!

وی بیان داشت: امروز در قالب هنر در بهترین  وجه و در شیواترین وضعیت میتوان شهدا را معرفی کرد. و باید بدانیم که هر پیامی اگر در قالب هنر ریخته شود ماندگار خواهد شد. اما متاسفانه امروزه فیلم فاخر تولید شده درباره شهدا کم است و  نتوانستیم در حوزه فیلمسازی به خوبی به شهدا بپردازیم . برخی از فیلمسازان امروزه فیلم هایی تهیه می کنند که در شان جامعه اسلامی نیست و امروز همین فیلم ها به قشر جوان تزریق می شود و سبک زندگی غربی را ترویج می کنند درصورتی که داستان ها و معارف بی نظیری از شهدا داریم که میتوانیم در قالب های هنری به نسل های چهارم و پنجم انقلاب برسانیم . ما حتی یادگار ی های شهدا را به خوبی نتوانستیم در میان نسل جوان به تصویر بکشیم. باید مثل شهید آوینی انقلاب و دستاوردهای شهدا را روایت کنیم، اگر همه بتوانیم مثل شهید اوینی روایتگر صادقانه انقلاب باشیم قطعا پاسخ محکمی برای توطئه های دشمن خواهد بود چرا که دشمن در حال سیاه نمایی علیه انقلاب است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر