امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۲/۶ - ۱۱:۲۱ شناسه خبر : ۹۶۸۴
با حضور استاندار مازندران؛
از دو کتاب زندگینامه خیرین مدرسه‌ساز استان رونمایی شد وارش نیوز/ دو کتاب زندگینامه خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران، عصر امروز با حضور استاندار مازندران، مدیران‌کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، و جمعی از خیرین نیک‌اندیش مازندرانی در سالن شماره یک استانداری مازندران رونمایی شد.

به گزارش  وارش نیوز؛ بیست و دومین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و رونمایی از دو کتاب ‌زندگینامه خیرین استان با حضور استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز مازندران، همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در حاشیه این مراسم گفت: مازندران حدود ۱۰۴ پروژه مشارکتی و مردمی و ۵۰۰ کلاس درس با زیربنای ۸۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع دارد که از این تعداد ۲۷پروژه با ۱۰۰ کلاس توسط خیرین تامین مالی شده و باقی پروژه‌ها به صورت مشارکت با خیرین ساخته و یا در دست ساخت است.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه خیرین با خدا معامله کرده و عمل خیر آنان در زمره باقیات صالحات است، افزود: در مازندران ۲۰۳۴ خیر مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازی فعالیت دارند که مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در سال جاری تعهد دارند که تاکنون ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

در طی این مراسم از دو کتاب شرح زندگی و کارنامه و اقدامات دو خیر مدرسه‌ساز حاج مصطفی آشوری و ابوطالب باقری نوشته علی رمضانی پاچی رونمایی شد. 

در ادامه این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس مازندران در خصوص منزلت خیرین بیان داشت: خیرین محترم منشا خیر و برکت هستند و از همکاری و همت آن‌ها برای به تحقق رساندن امر مدرسه‌سازی سپاسگزاریم.

قربانعلی شیرزاد ادامه داد: از ابتدای تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در مازندران در طی ۲۲ سال حدود ۴۶۰ میلیارد تومان از سوی خیرین مدرسه ساز استان در زمینه احداث، بازسازی، خرید مصالح و تجهیزات و... به مدارس مازندران خدمات صادقانه ارائه شده است. 

استاندار مازندران نیز پیرامون این مراسم عنوان داشت: یکی از جذاب ترین و باشکوه‌ترین جشنواره‌ها متعلق به همین آیین تکریم از خیرین است که البته جشنواره امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور تمامی خیرین استان کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

احمد حسین زادگان افزود: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی اقدامات مثبتی در امر مدرسه سازی انجام گرفته که البته قطعا دولت به تنهایی در این امر نمی‌تواند موفق باشد و نیاز به همکاری و همیاری خیرین دارد و سپاسگزارم از همه خیرین عزیز که در پیشبرد اهداف آموزشی و علمی هم در ساخت و نوسازی مدرسه و هم نوسازی تجهیزات مدرسه به دولت و آموزش و پرورش و دانش آموزان کمک‌های شایانی صورت دادند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از خیرین حاضر با تقدیم لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر